Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning?

Jag har sju skulder hos olika låneföretag som nu finns hos KFM. Jag kommer att kunna betala från och med aprillönen men de första skulderna kom in redan i februari och jag har endast betalat ca 10 000 kr i en klumpsumma. Har en kontaktperson på KFM som jag har mejlkontakt med och han säger att "mina ärenden är under utredning" men att jag kan betala lite varje månad och "förmildra omständigheterna". Utmätning är eventuellt nästa steg har han också sagt. Det jag undrar är vad som troligen kommer att utmätas. Skulden hos KFM uppgår idag till knappt 20 000 kr, så det är ju inte några jättestora summor. Jag har ett arbete till och med mitten av juli där jag får ut 14 000 kr i månaden efter skatt och har dessutom en månadslön i semester som jag kommer att få ut i pengar när jag slutar. Matematiken är med andra ord enkel och jag kommer att kunna vara skuldfri till sommaren. MEN nu till min fråga: kommer KFM nöja sig med att, eventuellt, utmäta min lön? Vad säger era erfarenheter? Jag har inte en egen bostad men jag har hört att man vid utmätning kan bli av med praktiskt taget allt i ens bostad, vilket jag fasar inför.

Ska jag vara orolig eller kommer det att nöja sig med min lön?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp