Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning, vad utmäts?

Är föräldraledig och tyvärr klarar jag inte längre med mina skulder. Måste släppa allt till kronofogden och då börjar det utmätningen. Bor i hyreslägenhet, är inte gift, äger ingenting typ. Kommer de hem för att se vad kan man hämta eller om det finns utrymme att mäta ut från föräldrapenning nåt kör de först det? Eller både och? Hur har det varit dör andra i samma sits? Bor med sambo och han hade köpt allt hör, tv, möbel, köksmaskiner osv..dock vi kan ej bevisa allt den där?

Jag har haft utmätning och bor i hyresrätt. en 1:a. De besökte aldrig mig, kanske eftersom att jag bor en 1:a. Men de gjorde utmätning på lönen.
De kan göra utmätning på både. Har du bil så kommer de ta den. Bedömer de att de ska göra besök så kan sambos saker bli utmäta om man inte har bevis för det.

Senast ändrad:
Bor i 58 kvm lägenhet. Har ingen bil, fast kör ibland sambos. Det är leasingbil från ett annat land. Eftersom inkoms är låg nu och de kan dra så lite är jag rädd att de kan komma. För att skulder är höga typ 450000. Väntar svar på skuldsaneringen, fast tror ej att blir godkänd.

Bor i 58 kvm lägenhet. Har ingen bil, fast kör ibland sambos. Det är leasingbil från ett annat land. Eftersom inkoms är låg nu och de kan dra så lite är jag rädd att de kan komma. För att skulder är höga typ 450000. Väntar svar på skuldsaneringen, fast tror ej att blir godkänd.
Jag vet inte hur de bedömer när de gör besök. Men eftersom att du bor i hyresrätt så kanske inte är så stor chans att de gör besök. Kanske bara om de bedömer att det finns något av värde att utmäta.
Har inte koll på hur leasing från annan land funkar. Ni har avtal på det och bilen är registrerad i Sverige?

Du har alltid rätt att behålla upp till förbehållsbelopp det kan du räkna ut på deras hemsida.

Jag känner att det blir lättare med utmätning, blir pengar kvar istället att gå bak varje månad så mycket. Bilen är registrerad i annat land.

Har inte berättat det för min sambo, därför är jag orolig och jag vet att det är så fel.

Har inte berättat det för min sambo, därför är jag orolig och jag vet att det är så fel.
Du måste berätta det för sambo, kommer vara mycket lättare för dig. Sanningen kommer ändå någon gång att komma fram. Bättre att han får vetta det av dig än av någon annan. Hur uppkom skulderna? Spel?

Risken är att de kan komma och ta bilen. Har hört många historier när det gäller bilar.

Är skulderna hos inkasso eller KFM? Eller har de inte kommit dit än? Det tar några månader för skulderna ska hamna hos KFM och att utmätning ska börja.

Det finns många olika från inkasso, krediter, lån osv. Först köpte jag saker på avbetalningen, redan 2010. Senare kom det spel, försökte typ vinna för att inte gå bak varje månad, blivit så trött på det. Har spärrat mig 2022 nov, fick barn och vill inte spela mer och komma ut från skuldberg.

Bilen är registrerad på sambos namn.

Några skulder redan hos kronofogden, som ombud skulle dra tillbaka mot en inbetalning. Även om jag gör det hambar nästa skulder där så har inga pengar att betala för allt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp