Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

utmätning på lönen?

Fick brev om utslag fredags. Om jag inte kan betala, hur länge dröjer det innan det blir utmätning på lön då. Hinner det bli på marslönen? Någon som vet?

tror de kan hinna ta mars lönen.tog inte lång tid för mig från brevet om utslag till de startade utmätning.de kommer efter utslag skicka hem papper där du skall redovisa din inkomst lever du ihop med någon skall dennes uppgifter också fyllas i.för att se om du har inkomst de kan ta av.så kanske inom en vecka kommer pappret.men kan va individuellt hur fort det går.

Men har man inte några dagar på sig att betala utslaget? Och några dagar på sig att fylla i papprena om löneutmätningen? När får arbetsgivaren papper, är det efter jag fyllt i mina uppgifter?

Kan du betala hela skulden så gör det och då blir det någon utmätning

Har du en avbetalning med inkasso eller sökanden annars så försök få det
Då blir det ingen utmätning

Du måste dock hålla dig till det ni avtalat annars har dom rätt att utmäta lön eller andra inkomster.

Så vänta inte utan hör av dig

Men har man inte några dagar på sig att betala utslaget? Och några dagar på sig att fylla i papprena om löneutmätningen? När får arbetsgivaren papper, är det efter jag fyllt i mina uppgifter?

jo absolut har man dagar på sig betala skulden,kan du inte betala hela så hör av dig till de du har skulden hos om avbplan.du och arbetsgivaren får pappret samtidigt.min utmätning startade samma månad jag skickade in pappret.så mitt papper skickade jag in andra veckan i månaden o de drog den 25 på lönedag samma månad.

huset...och livet med skulderna

Undrar om någon vet hur vanligt det är med utmätning på fastighet....eller är det så om att det går att löneutmäta så gör de bara det? Jag har nu släppt alla mina sms lån till kfm,det gick inte att avbetala på alla inkasson....känner mej rutten och skäms för att det blivit så här!!!
Känns som helvetet aldrig tar slut och så oroar jag mej för att de ska ta huset och då får vi bo på gatan då det inte går att hyra ngn lägenhet med anmärkningar. Säg att det kommer bli bättre någon gång...behöver pepp för jag vet inte i vilken ände jag ska börja förutom att jag då blivit tvungen att låta det gå till kfm.Det är så jävla mycket skamm i det här,visst får jag skylla mej själv....Ja nu är det som det är och jag måste vidare..

Undrar om någon vet hur vanligt det är med utmätning på fastighet....eller är det så om att det går att löneutmäta så gör de bara det? Jag har nu släppt alla mina sms lån till kfm,det gick inte att avbetala på alla inkasson....känner mej rutten och skäms för att det blivit så här!!!
Känns som helvetet aldrig tar slut och så oroar jag mej för att de ska ta huset och då får vi bo på gatan då det inte går att hyra ngn lägenhet med anmärkningar. Säg att det kommer bli bättre någon gång...behöver pepp för jag vet inte i vilken ände jag ska börja förutom att jag då blivit tvungen att låta det gå till kfm.Det är så jävla mycket skamm i det här,visst får jag skylla mej själv....Ja nu är det som det är och jag måste vidare..

Beror helt på hur mycket fastigheten är värd och hur mycket lån man har på den. Kanske kunde ni höjt huslånen och löst skulderna? Är skillnaderna små mellan värde och lån blir det utmätning på lön. Du behöver inte skämmas, vi är många i samma sits. Ge inte upp, utan kämpa på. Är skulderna stora och inkomsterna små, kanske det vore läge att söka skuldsanering. Läs gärna på fattiga riddares forum. Där får man kunskap och tröst som skuldsatt.

svårt svara på hur de vill göra men min känsla är att de kommee ta lönen.vet inte hur stor skulden e men sälja ett hur för en skuld på kanske 40000.men jag tycker du ska ringa kf o fråga

Har inte fått hem några papper om utmätning än, tror ni jag hinner klara min marslön då? Måste väl ha ca 10-14 dagar på mig att fylla i dem oxå?

Jag tycker du ska ringa och fråga så slipper du vara orolig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp