Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning och egendom, vad gäller?

Så småningom kommer jag åka på utmätning då jag "släppt allt till KFM"

Buden är många om hur det ligger till med utmätning av egendom, är det någon som vet lite mer om eller har erfarenhet av utmätning av egendom, har ingenting av större värde hemma egentligen, en 46" TV i vardagsrummet, 3 år gammal, nypris då var 6000kr, en gammal 32" platt-tv värd ca 500kr på barnens rum och en liten 20" LCD, kommer dom ta den största tro? Kan det vara lönt att plocka undan den isåfall vid eventuellt hembesök?

Har bytt bil för ett tag sedan, körde V70 innan, bytt ner mig till en Clio som jag köpt för 12000kr, har 2 barn varannan vecka som jag skjutsar till skola/fritids samt att jag har 12km enkel väg till jobbet, och det går inga bussar som passar mina arbetstider, hur sannolikt är det att dom kniper min bil då dom ändå kommer göra utmätning på lönen med ca 5000kr/mån?

Många hävdar att det inte är så vanligt med utmätning av egendom, andra är av annan åsikt och säger att dom mäter ut minsta lilla sak, säkerligen är det olika från fall till fall, t.ex om en ensamstående gäldenär som har stor tv, x-box, playstation etc och får det utmätt vore ju inte så konstigt, hoppas på att det är lite skillnad hur dom bedömer när man har barn.

Nu blev texten lång och jag hade lika gärna kunnat ringa KFM och fråga men vad är väl ett forum till för? :)

Fortsatt trevlig kväll!

kolla på kfms hemsida, man har totalt, för hela riket, 35 lösörersartiklar till salu.. det säger en del om hur lite man mäter ut i hemmet..
Möjligen kan 46tumstvn åka, men med tanke på att den i princip saknar värde så skulle det förvåna mig, dom kanske får in 1000-1500 kr på den.
Bilen får du behålla om kfm delar din uppfattning om att du behöver den för att ta dig till jobbet, man har enligt ett gammalt rättsfall rätt att ha kvar en bil som är värd 55% av prisbasbeloppet om jag inte missminner mig, så en bil för cirka 25k är ok. (hade du haft en bil värd 100k skulle dom sålt den åt dig men låtit dig behålla 25000 kr för att köpa en ny bil)

Vissa grejer de utmätt är ju absurda. Halsband värt 100kr?

Finns inget som tyder på att du har ägodelar av värde så görs vanligtvis inga hembesök.

Dina tv-apparater tror jag inte är det minsta intressanta. Det intressanta vore din bil, men den får du nog behålla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp