Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning och CSN

Kommer åka på utmätning, dock lever jag på CSN nu och vad jag förstått utmäter de inte CSN. Min fråga är kan jag göra egna inbetalningar till Kronofogden ändå? Har en bil från 03 som gått närmre 40 000 mil nu och är så orolig att de ska utmäta den då jag är i stort behov av den eftersom vi bor på landet utan kollektivtrafik. Skickar kronofogden hem utmätningspapper så jag själv kan fylla i inkomst som de kan dra av mig den 25?

Senast ändrad:
Kommer åka på utmätning, dock lever jag på CSN nu och vad jag förstått utmäter de inte CSN. Min fråga är kan jag göra egna inbetalningar till Kronofogden ändå? Har en bil från 03 som gått närmre 40 000 mil nu och är så orolig att de ska utmäta den då jag är i stort behov av den eftersom vi bor på landet utan kollektivtrafik. Skickar kronofogden hem utmätningspapper så jag själv kan fylla i inkomst som de kan dra av mig den 25?
Dem kan inte utmäta CSN.
Du får hem ett brev eller i kivra alternativt så fyller du i dina uppgifter på "mina sidor" hos KFM.

Du kan alltid betala in frivilligt

En bil från 03 som gått 40 000 mil är ju gissningsvis inte värd mer än max 20-25 000 kr och det är långt under vad KFM normalt sett tillåter att man har för bil om man behöver bil för sin försörjning. Så om du behöver bilen för att ta dig till skolan så borde det inte vara några problem med den.

Vill du betala in extra till KFM så kan du göra det via ett Swish-nummer som finns på Mina Sidor, under dina skulder, det borde ju vara det enklaste.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp