Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning/förbehållsabelopp

Det är så att jag har en son som är 15 år och som bor hos mig på heltid sedan December 4-5 månader nu. Och som sagt han vill bo hos mig 100% framöver.
Men grejen är den att mamman har full vårdnad om sonen som är skriven hos henne..
Hur ber jag mig åt nu när jag ska fylla i inkomst o utgifter som jag ska skicka in för löneutmätning, att sonen är hos mig 100 % kollar kronofogden upp vart barnet är skrivet osv tänkte på att att ja får behålla lite mer som sagt av lönen…
Samtigt vill jag heller inte att mamman ska veta att jag sitter inne hos kronofogden heller.
Hur ska jag bära mig åt? Någon som kan ge tips? Eller vart med/hört om liknande fall???
Tacksam för svar

Jag antar att du betalar underhåll då han är skriven hos henne 100%? Samma med barnbidrag, att hon får dessa?
Kan vara två argument till varför han ska skrivas över till dig 100% så att du sedan kan påvisa detta till diverse myndigheter, utan att behöva berätta din situation för mamman.
Alternativt, vilket jag lärt mig den hårda vägen, är det bästa egentligen att berätta för mamman om hur situationen faktiskt är och ta ställning därefter, myndigheter är trots allt myndigheter och allt ska finnas på skrift annars finns det inte i verkligheten.

Jag antar att du betalar underhåll då han är skriven hos henne 100%? Samma med barnbidrag, att hon får dessa?
Kan vara två argument till varför han ska skrivas över till dig 100% så att du sedan kan påvisa detta till diverse myndigheter, utan att behöva berätta din situation för mamman.
Alternativt, vilket jag lärt mig den hårda vägen, är det bästa egentligen att berätta för mamman om hur situationen faktiskt är och ta ställning därefter, myndigheter är trots allt myndigheter och allt ska finnas på skrift annars finns det inte i verkligheten.
Har inte betalat underhåll sen han va 7år eftersom vi har haft varannan vecka men hon har haft vårdnaden sen han föddes och inte velat eller brytt sig om att ändra vårdnaden till Gemensam/delad vårdnad. Förstår inte riktigt anledningen.
Men nu iaf vill sonen som sagt bara bo hos mig men hon ändå ensvisas om att ha vårdnaden o helt ärligt pallar jag inte tjafsa o gå in i rätten om detta.
Barnbidraget har jag sagt sagt att hon skickar till sonen så de har han fått iaf

Senast ändrad:
Har inte betalat underhåll sen han va 7år eftersom vi har haft varannan vecka men hon har haft vårdnaden sen han föddes och inte velat eller brytt sig om att ändra vårdnaden till Gemensam/delad vårdnad. Förstår inte riktigt anledningen.
Men nu iaf vill sonen som sagt bara bo hos mig men hon ändå ensvisas om att ha vårdnaden o helt ärligt pallar jag inte tjafsa o gå in i rätten om detta.
Barnbidraget har jag sagt sagt att hon skickar till sonen så de har han fått iaf
Ja då skulle jag rekommendera dig att ringa till kronofogden och fråga hur du ska gå till väga. Av min erfarenhet av myndigheter så måste allt finnas på papper och skrift, annars finns det inte, dvs är sonen ej skriven hos dig bor han inte hos dig. Men jag är inte heller en expert på kronofogdens ärenden :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp