Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av CSN

Hej !
jag fick i dagarna hem ett brev från kronofogden där jag skulle redogöra för mina inkomster/utgifter för eventuell löneutmätning. Jag studerar just nu och har 0 kr i inkomst förutom csn. Jag arbetar inte extra . Jag har nu fått ett beslut om att kronofogden ska utmäta mitt studiemedel varje månad . Jag får 17500 kr och de ska utmäta 5100 kr, får behålla 12400 kr. Jag har tidigare läst att de inte kan utmäta studiemedel !? Jag har csn lån iform av bidrag,lån och tilläggslån.
Det står i utredningen att jag har en inkomst på 21 600 kr och skatt på 6492 kr , men CSN räknas väl inte som inkomst ?
tror det att jag jobbar på CSN ?
Vad är det som gäller ? Har de gjort fel ?

Senast ändrad:
Hej !
jag fick i dagarna hem ett brev från kronofogden där jag skulle redogöra för mina inkomster/utgifter för eventuell löneutmätning. Jag studerar just nu och har 0 kr i inkomst förutom csn. Jag arbetar inte extra . Jag har nu fått ett beslut om att kronofogden ska utmäta mitt studiemedel varje månad . Jag får 17500 kr och de ska utmäta 5100 kr, får behålla 12400 kr. Jag har tidigare läst att de inte kan utmäta studiemedel !? Jag har csn lån iform av bidrag,lån och tilläggslån.
Det står i utredningen att jag har en inkomst på 21 600 kr och skatt på 6492 kr , men CSN räknas väl inte som inkomst ?
Studiemedel som ges ut av CSN i form av studielån och bidrag får inte utmätas (6 kap. 3 § studiestödslagen). Ring kundtjänst på Kronofogden och prata med en handläggare och be om en utförligare motivering/förklaring.

Hej !
Har du omställningsstudiestöd från CSN? De kanske kan utmöäa det

Vad fick du för svar? Kan dom utmäta csn+studielån som inkomst.

fick du något svar?
Ja , jag hade under en termin omställningsstudiestöd och när man har det så har det rätt att utmäta det . Däremot när jag fick beslutet om löneutmätning hade jag vanligt CSN lån och det kan inte utmätas .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp