Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av bostadsrätt – hur lång tid tar processen och vad kan jag göra?

Tråkigt

Handlar det om 30 borgenärer så är det stor risk att nån säger nej och då får du inte sälja själv .

Får man fråga om hur mkt du har i bolån?

Har själv varit i liknande situation men överklagade till tingsrätten och det löste sig .

Med det sättet att se på affärer så vet jag inte riktigt vad du vill ha för svar.
Tråkigt

Handlar det om 30 borgenärer så är det stor risk att nån säger nej och då får du inte sälja själv .

Får man fråga om hur mkt du har i bolån?

Har själv varit i liknande situation men överklagade till tingsrätten och det löste sig .
Jag och min sambo har lån på lägenheten för 2.050.000 kr och säljer vi den för 3 Mkr och sen avdrag på alla kostnader så har vi då kanske 800 000 kr kvar som ska delas på två. Skulderna vi har nu är på över 3 Mkr så skuldberget är kvar oavsett. Men jag har såklart chansen att söka skuldsanering. Vad hade du för argument när du överklagade?

Jag och min sambo har lån på lägenheten för 2.050.000 kr och säljer vi den för 3 Mkr och sen avdrag på alla kostnader så har vi då kanske 800 000 kr kvar som ska delas på två. Skulderna vi har nu är på över 3 Mkr så skuldberget är kvar oavsett. Men jag har såklart chansen att söka skuldsanering. Vad hade du för argument när du överklagade?

Hade väldigt lågt övervärde , inte ens 50 lax .

Med 400 så kommer det bli värre

Ja jag vet så jag har inte ens överklagat. :-(

Tråkig sits , kommer förmodligen heller aldrig att få en skuldsanering med ett sånt övervärde på bostadsrätten .

Men efter eventuell försäljning så sök skuldsanering, jag har snart gjort mitt första år och mår mkt bättre och ser fram emot att bli skuldfri en dag

Är det bara din andel som är utmätt, eller gäller det även din sambos del?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp