Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmäter kronofogden vad som helst?

Jag har ett skröpligt torp i norrland inte värd mer än 90tkr. Där finns det dessutom en hyresgäst. Jag har hamnat in dårligt sits och snart kommer jag hamna hos kronofogden. Kommer dem till att utmäta torpet? Det är väl det endaste som jag har kvar som är värd något.

Nej inte vad som helst.

Ett fritidshus för 90/100 k om det är utan lån skulle jag tycka är ganska uppenbart att det ska utmätas.

Det hade nog varit svårt att utmäta bostäder överhuvudtaget om det skulle tas hänsyn till huruvida det bor nån där.
En marginell hänsyn kan tas till det om det står och väger. Ett där gäldenären inte bor behöver man inte fundera på det med.

Ett fritidshus för 90/100 k om det är utan lån skulle jag tycka är ganska uppenbart att det ska utmätas.
En marginell hänsyn kan tas till det om det står och väger. Ett där gäldenären inte bor behöver man inte fundera på det med.
Det hade nog varit svårt att utmäta bostäder överhuvudtaget om det skulle tas hänsyn till huruvida det bor nån där.

Det är utan lån.
Jag bor inte där. Hur ofta förekommer det att bostäder umäts när det finns en inneboende, eller en hyresgäst med hyreskontrakt? Hjälper inte det?

Det är utan lån.
Jag bor inte där. Hur ofta förekommer det att bostäder umäts när det finns en inneboende, eller en hyresgäst med hyreskontrakt? Hjälper inte det?

Jag vet inte riktigt hur ofta. Jag har utmätt vid motsvarande situationer ett flertal gånger.
Givetvis ska man inte kunna undandra egendom från utmätning genom att ha hyresgäster..
Att det finns en hyresgäst där, det talar snarare för att det är sånt pass skick att det är möjligt att sälja.

Det kan bli en situation vid auktionen att man gör 2 utrop, ett med hyresgäst kvar och ett med hyresgäst inte kvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp