Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utlägg under löneutmätning

I september började min löneutmätning. Allt har flutit på och funkat bra. Men jag upptäckte att utlägg jag haft för läkemedel (detta betalas av arbetsgivaren, en förmån jag har i jobbet) ingick i den summa som utmättes. Jag fick mitt förbehållsbelopp, men inte ersättningen för läkemedel. Jag kontaktade först KFM som sa att arbetsgivaren gjort fel. Arbetsgivaren hävdade att de gjort rätt, jag mailade KFM som gav samma svar igen. Med KFMs hjälp överklagade jag fördelnings beslutet och i dag kom brev från Tingsrätten. I det brevet har KFM gjort en skrivelse där de ber Tingsrätten att besluta om återbetalning av summan, 760kr till mig. I kontakt med arbetsgivaren fortsätter de dock benhårt hävda att det är rätt att mäta ut detta. Hoppas ju på att Tingsrätten går på min linje så att jag kan visa upp detta, men tycker det är så jobbigt att bli bollad på det här sättet. Någon som har erfarenhet av liknande situation.

Arbetsgivaren sa att friskvård inte utmäts, men läkemedel utmätas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp