Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utebliven betalning skuldsanering - meddelas borgenärer

Hej,

jag har inte betalat februari månads inbetalning. Blev rädd att borgenärerna skulle bli meddelade om detta nu i mars då det står på kronofogdens hemsida att de meddelas varje kvartal (mars, juni,sept,dec) om utebliven betalning. Jag ringde till kronofogden och fick till svar att det är först när man varit sen i totalt 3 månader med en betalning som borgenärerna meddelas. Det som står på hemsidan är alltså bara ett exempel på när de kan meddelas. För mig blir det alltså i maj/juni som de meddelas om jag fortfarande är sen med februaribetalningen.

Lite info och tröst för de som möjligtvis är oroliga :)

Hej,

Nej det är ingen fara. Du har ju redan fått svar av KFM också :)

Hur var det där egentligen ?
Säg att man hoppar över en betalning, och månaderna efter följer betalplan men utan att reglera skulden, hur räknas det då?

Senast ändrad:
Hur var det där egentligen ?
Säg att man hoppar över en betalning, och månaderna efter följer betalplan men utan att reglera skulden, hur räknas det då?
Då meddelas borgenärerna efter 3 månader om du inte reglerat det än. Inget mer händer då omprövning från borgenärerna avslås om det endast är en sen betalning

Då meddelas borgenärerna efter 3 månader om du inte reglerat det än. Inget mer händer då omprövning från borgenärerna avslås om det endast är en sen betalning
Så rent teoretiskt skulle man kunna hoppa över 2-3 betalningar utan att reglera skulden, ända fram tills dess skusan avslutats?

Så rent teoretiskt skulle man kunna hoppa över 2-3 betalningar utan att reglera skulden, ända fram tills dess skusan avslutats?
2 betalningar bör vara lugnt men när det blir 3-4 st finns det risk för att omprövning beviljas från borgenärernas håll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp