Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utbildning vid obetalda csn skulder

Någon som vet hur man kan utbilda sig om man har betalningsanmärkningar, skulder samt obetalda csn skulder?
Letar förtvivlat men är man i detta läge så verkar det vara kört, en del betalda utbildningar finns men där får man inte ha betalningsanmärkningar. De andra som finns beviljad bara om man skött csn, såg ett omställningsstöd via csn men även där verkar det vara kört. Det är på många vis man hamnar i kläm verkligen när detta i livet sker. Kan det vara så illa att man inte kan utbilda sig på något vis?

Jag tog en yrkesutbildning genom Arbetsförmedlingen, fick aktivitetsstöd under tiden då jag ansågs ha större chanser att hitta arbete efter utbildning (självklart). Kanske kan vara något att kika mot?

Jag hade inga anmärkningar eller CSN-skulder dock.

Jag tog en yrkesutbildning genom Arbetsförmedlingen, fick aktivitetsstöd under tiden då jag ansågs ha större chanser att hitta arbete efter utbildning (självklart). Kanske kan vara något att kika mot?

Jag hade inga anmärkningar eller CSN-skulder dock.
Det var också en tanke, men antar att man måste vara arbetslös för att bli beviljad via af?

Vad jag förstått kan man inte få CSN utbetalningar om man har obetalda förfallna skulder till CSN.

Du måste ha betalat alla dina årsbelopp till och med året innan det år du söker studiemedel för.

Om du har obetalda återkrav för mer än ett kalenderhalvår, kan du inte få nya studiemedel.

Men du kan ha obetalda förfallna skulder således och ändå få CSN om inte det är mer än ett halenderhalvår.

Mm detta med att omskola sig verkar vara tvärnit med CSN skulder samt anmärkningar/skulder.

Mm detta med att omskola sig verkar vara tvärnit med CSN skulder samt anmärkningar/skulder.

Ja, om du har skulder till CSN enligt det jag skrev ovan. Där du har obetalda återkrav för mer än ett kalenderhalvår.

Min man hade 2 st obetalda csn återkrav när han ville söka utbildning. Men då var det olika återkrav, de enda kravet de hade var att ett av dem skulle vara återbetalda innan han fick nya studiemedel. Vi betalade såklart den lägsta och då var det inga problem att få beviljat. De kanske är värt o tänka på :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp