Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Uppsagd som kund hos Handelsbanken

Hej!
I augusti sade Handelsbanken upp mig som kund, månaden innan skickade dom en bunt med papper och ville ha underlag på omkring 200 transaktioner. Givetvis sket jag i detta då dom inte tänkt betala mig för dom 100 timmarna det hade tagit mig att ta fram underlag för 200 transaktioner.
Detta var transaktioner omkring totalt 400tkr och det var mestadels speltransaktioner samt swish transaktioner med högre belopp mellan privatpersoner.

Ioemd att det är någon penningtvätts trams undrar jag egentligen bara om Handelsbanken i regel måste eller kommer att polisanmäla mig då i detta fallet?
Inga brott har begåtts är inte ett dugg orolig men vill gärna veta om det finns en chans att man blir kallad på förhör

Det låter väl inte helt osannolikt

Hej!
I augusti sade Handelsbanken upp mig som kund, månaden innan skickade dom en bunt med papper och ville ha underlag på omkring 200 transaktioner. Givetvis sket jag i detta då dom inte tänkt betala mig för dom 100 timmarna det hade tagit mig att ta fram underlag för 200 transaktioner.
Detta var transaktioner omkring totalt 400tkr och det var mestadels speltransaktioner samt swish transaktioner med högre belopp mellan privatpersoner.

Ioemd att det är någon penningtvätts trams undrar jag egentligen bara om Handelsbanken i regel måste eller kommer att polisanmäla mig då i detta fallet?
Inga brott har begåtts är inte ett dugg orolig men vill gärna veta om det finns en chans att man blir kallad på förhör
Vad ska dom polisanmäla för? Dom vet att det är spel det handlar om. Dom vill bara inte ha sånna kunder. Säger ju sig själv vem fan kan redovisa 200 transaktioner. Jag har över 100 transaktioner enbart i september. Fick återfall på spel så jag har gott loss ordentligt. Över hur lång tid handlade det om i ditt fall?

Helt sjukt alltså....

Har dom spärrat ditt bankid också?

Vad ska dom polisanmäla för? Dom vet att det är spel det handlar om. Dom vill bara inte ha sånna kunder. Säger ju sig själv vem fan kan redovisa 200 transaktioner. Jag har över 100 transaktioner enbart i september. Fick återfall på spel så jag har gott loss ordentligt. Över hur lång tid handlade det om i ditt fall?
För att dom hänvisade till penningtvättslagen, har för mig att jag hört någonstans att blir man nerstängd på dom grunderna så görs det en anmälan på kunden också, men ingen aning

Helt sjukt alltså....

Har dom spärrat ditt bankid också?
Ja men jag fick info om datum och allt så dagen dom avslutade mig hade jag möte hos SEB bokat och på 15 minuter med handläggare där hade jag nytt bankkonto, bankkort, bankid, sparkonto, grym bank

För att dom hänvisade till penningtvättslagen, har för mig att jag hört någonstans att blir man nerstängd på dom grunderna så görs det en anmälan på kunden också, men ingen aning

Tvivlar på det, dom stänger ju av konton på löpande band banditerna inom bankväsendet. Hade inte gjort så mycket annat än att polisanmäla kunder då. Jag blev inte polisanmäld iallafall.

Detta var under en månads period bara, januari i år blev en hel del transaktioner och blev totalt runt 400k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp