- Meddelanden
- 631
- Mottagna reaktioner
- 399
- Poäng
- 487
Hmm inga pengar tillbaka från KF än för utmätningen hoppas verkligen de trillar in snart eller överhuvudtaget.
Hmm inga pengar tillbaka från KF än för utmätningen hoppas verkligen de trillar in snart eller överhuvudtaget.
...men snälla, vadå ”överhuvudtaget” ?! Varför skulle de va skillnad i hanteringen på oss andra kontra Dig?
När Du får pengarna tillbaks beror nog främst på hur snabbt Ditt företag är på att betala in Ditt utmätningsbelopp till KF...först då kan de gå i retur till Dig...liksom !
Nä men det har trillat in brev från KF senast idag om en skuld som någon vill ha betald vet inte om det redan var något som låg hos KF eller hos Inkasso innan. Så jag blev lite orolig. Jag har betalat av alla privata skulder denna månad eftersom att jag förväntade mig att få mer att röra mig med än vanligt och jag avskyr att vara skyldig andra människor pengar. Men ja kanske fredag eller måndag då...
Eller om Du har en bra dialog med din löneavd, så kan Du ju alltid höra med dom om Din utmätning har blivit överfört till KF? För, som sagt, först då kan pengarna gå i retur till Dig...
Om jag har förstått de rätt, så tar de lite tid innan verkställigheten noterar att man har fått inledande skuldsanering, så de e dessvärre inget ovanligt att de ramlar in betalningsföreläggande eller andra brev från verkställigheten ett tag...
Bara att vänta då.Tänk på att inte jämka när du har skuldsanering, du kommer förmodligen åka på restskatt då.

Du borde redan ha det i åtanke eftersom Du betalar till Skusan under den inledande perioden. Lyft bort jämkningen på studs är min rekommendation!Jag har bara inledande än så länge men ska tänka på det om jag nu får skuldsanering
Tack för tipset det vore inte kul att åka på xD
Du borde redan ha det i åtanke eftersom Du betalar till Skusan under den inledande perioden. Lyft bort jämkningen på studs är min rekommendation!