Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

uppdatering UC

Har läst att uppdatering av UC:n görs ca den 20:e varje månad. Vad är det som uppdateras? Om man har betalat in extra på ett lån, syns det i uppdateringen?
Retar mig på att lån som är bortlösta syns i UC:n, vissa står 0 och endel står summan kvar.

Är det så att du skulle betala extra amortering så står ju bara den totala summan som du har kvar på lånet. Det står inte något om att du har betalat extra eller så. Det är ju som sagt bara den totala lånet som står där.

Sen så spelar det ju inte någon roll om dom avslutande lånen står kvar med en summa eller ej. Det räknas ju inte med i den totala skulden som man har kvar. Sen om det är så att bankerna som tar en uc och ser det så ser dom ju att ett lån är avslutat. Dom avslutande lånen står nog kvar i ett år misstänker jag.

De inbetalningar du gjort under månaden på de blancolån och kreditkort du har per den sista i varje månad syns på Min UC mellan den 15-20 månaden efter. De krediter som du skriver är bortlösta har du meddelat långivaren att de ska avslutas eller är de bara nollade och kreditbeloppet står kvar som outnyttjat? Om du ser på antalet krediter du har finns de med där så är de inte avslutade däremot om de är avslutade så brukar det stå exempelvis

Långivare Svea Ekonomi AB Kreditlimit 177.061 kr
Kreditnummer 0000000 Utnyttjad kredit 177.061 kr
Reg först hos UC 2011-05-10 Reg senast hos UC 2015-11-30
Avslutad 2015-10-31

Långivare Ikano Bank Kort/Ikan Kreditlimit 20.000 kr
Kreditnummer xxxxxx Utnyttjad kredit 0 kr
Reg först hos UC Reg senast hos UC 2015-05-31
Avslutad 2015-06-30

Båda är avslutade men på den ena står utnyttjat belopp kvar på det andra står det 0 kronor, man kan också se att de är avslutade då de inte registreras hos UC längre. Så här kommer de stå på din Min UC i 1 år från datum de avslutades men det är bara du som kan se dem inte långivare som du ev. söker lån hos Har du enbart nollat krediterna står de kvar som outnyttjade tills de avslutas.

Senast ändrad:
Tack båda för svar! Nu förstår jag bättre!

De avslutade står kvar i nästan ett år, inte riktigt. Kanske 9-10 månader?

De avslutade står kvar i nästan ett år, inte riktigt. Kanske 9-10 månader?
När jag frågade hur länge jag skulle se det avslutade lånet på Min UC fick jag detta svar från Svea Ekonomi "Det kommer att stå så under ett år fram över när du kollar på Min UC. Det är inget som syns om ett företag tar en UC på dig det är bara att det rapporteras i ett år framöver att du har 0 kr hos oss." Därför skrev jag ett år men det kanske är Svea som har det så.

När jag frågade hur länge jag skulle se det avslutade lånet på Min UC fick jag detta svar från Svea Ekonomi "Det kommer att stå så under ett år fram över när du kollar på Min UC. Det är inget som syns om ett företag tar en UC på dig det är bara att det rapporteras i ett år framöver att du har 0 kr hos oss." Därför skrev jag ett år men det kanske är Svea som har det så.

Det är möjligt att det är olika. Jag vet bara att mina krediter som avslutades i februari/mars 2015 försvann för ett par-tre uppdateringar sedan.

De inbetalningar du gjort under månaden på de blancolån och kreditkort du har per den sista i varje månad syns på Min UC mellan den 15-20 månaden efter. De krediter som du skriver är bortlösta har du meddelat långivaren att de ska avslutas eller är de bara nollade och kreditbeloppet står kvar som outnyttjat? Om du ser på antalet krediter du har finns de med där så är de inte avslutade däremot om de är avslutade så brukar det stå exempelvis

Långivare Svea Ekonomi AB Kreditlimit 177.061 kr
Kreditnummer 0000000 Utnyttjad kredit 177.061 kr
Reg först hos UC 2011-05-10 Reg senast hos UC 2015-11-30
Avslutad 2015-10-31

Långivare Ikano Bank Kort/Ikan Kreditlimit 20.000 kr
Kreditnummer 30749949 Utnyttjad kredit 0 kr
Reg först hos UC Reg senast hos UC 2015-05-31
Avslutad 2015-06-30

Båda är avslutade men på den ena står utnyttjat belopp kvar på det andra står det 0 kronor, man kan också se att de är avslutade då de inte registreras hos UC längre. Så här kommer de stå på din Min UC i 1 år från datum de avslutades men det är bara du som kan se dem inte långivare som du ev. söker lån hos Har du enbart nollat krediterna står de kvar som outnyttjade tills de avslutas.

skillnaden på de där 2 blir väl att ena varit ett reverslån och det andra varit en kontokredit

skillnaden på de där 2 blir väl att ena varit ett reverslån och det andra varit en kontokredit
Menar du att det är någon skillnad mellan hur länge man kan kan se avslutade lån/krediter på Min UC om det ena är ett reverslån och det andra är ett kreditkort?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp