Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uppdatering Lumify, KF eller inkasso?

Då många undrar vad som händer med Lumify huruvida de skickar till KF eller inkasso så tänkte jag starta denna tråd och hålla er uppdaterade. Mitt lån skulle varit inbetald igår då min uppsägningstid gick ut. Idag skulle det följaktligen skickas till KF.
Inget har då hänt än utan när jag loggar in så står det 91 dagar sen.
Så fort jag hör något så skriver jag.

Tack! Min uppsägningstid hos Credify går ut 20 januari. Från min sida känns det bara lustigt att dom skickar direkt till kf istället för inkasso. Tar ju längre tid för dom att få pengar om dem skickas till kf direkt.

Då många undrar vad som händer med Lumify huruvida de skickar till KF eller inkasso så tänkte jag starta denna tråd och hålla er uppdaterade. Mitt lån skulle varit inbetald igår då min uppsägningstid gick ut. Idag skulle det följaktligen skickas till KF.
Inget har då hänt än utan när jag loggar in så står det 91 dagar sen.
Så fort jag hör något så skriver jag.
Den ligger redan hos kf men de bearbetar ärendet. De hotar inte längre men det är fakta. Det tar ca tre månader innan de skickar till kf. Du kan logga in på kf hemsida och se under ”Krav mot mig” om det finns pågående ärende. Det betyder inte att det är godkänt och därför du har inte fått ett föreläggande än.

Loggade precis in och inget finns då ännu i alla fall

Loggade precis in och inget finns då ännu i alla fall
Bra men tänk att det är tidsfråga så du ska vara redo. Jag har ingen panik då jag har typ 4k som jag ska betala snart. De skickade efter ca 100 dagar tror jag. Efter tre månader iaf. Men jag har reagerat att kf bearbetar fortfarande deras jävla ansökan . Luma skickade den 16/12 så jag tycker det är konstigt att kf har inte godkänt deras ansökan än. Tänkte hmmmm de har hittat något skumt med Luma finans så det blir inget föreläggande :facejoy:

Varje dag är en vinst. Min plan är att ha betalat av allt i april och undvika löneutmätning. Det kommer att bli en hel del trixande är jag medveten om. Förhala delgivning så långt det går, får bita i det sura äpplet och få besök helt enkelt. Sedan bestridan och få det till TR. Då bör jag fixa april tycker jag.

Bra men tänk att det är tidsfråga så du ska vara redo. Jag har ingen panik då jag har typ 4k som jag ska betala snart. De skickade efter ca 100 dagar tror jag. Efter tre månader iaf. Men jag har reagerat att kf bearbetar fortfarande deras jävla ansökan . Luma skickade den 16/12 så jag tycker det är konstigt att kf har inte godkänt deras ansökan än. Tänkte hmmmm de har hittat något skumt med Luma finans så det blir inget föreläggande :facejoy:
Hamnade din skuld hos kf den 16/12 och de har fortfarande inte bearbetat ansökan?

Hamnade din skuld hos kf den 16/12 och de har fortfarande inte bearbetat ansökan?
Skuld från Luma ja, men det ligger inte som skuld hos kf än. De bearbetar fortfarande ansökan. Med tanken på röda dagar så jag får ett föreläggande den här veckan eller Max nästa vecka säkert men då har man tid till lönen och betala av skiten. Aldrig mer såna lån

Skuld från Luma ja, men det ligger inte som skuld hos kf än. De bearbetar fortfarande ansökan. Med tanken på röda dagar så jag får ett föreläggande den här veckan eller Max nästa vecka säkert men då har man tid till lönen och betala av skiten. Aldrig mer såna lån
Min skuld hamnade hos kf idag, men det är samma för mig. Alltså att de bearbetar ärendet. Det är kanske som du säget, att dom hittat ngt som inte stämmer med detta skit företaget.

Just det finner jag för osannolikt tyvärr. Tittar man på väntetider på KF sidan så jobbar de med ärenden som inkom 28 till 30 dec just nu. Men jag har slutat att spekulera i detta Luma, det som sker det sker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp