Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Undvika betalningsanmärkning - bestrida fordran

Hej alla,

Svaret finns säkert här men har ej tid att leta just nu. Om en kreditgivare skickar något till KFM trots att jag har skriftligen till dom bestridit fordran.

Hur gör jag gentemot KFM för att undvika betalningsanmärkning och se till att de vet att fordran är tvistig?

Har aldrig haft något skickat till KFM och har inte ännu men vill förstå hur det fungerar och vad för åtgärder jag behöver ta om någon av mina kreditgivare skulle skicka till KFM.

Stort tack på förhand.

Du bestrider föreläggandet. Måste dock signeras och skickas in ändå, så förslagsvis skriver du direkt på föreläggandet att du bestrider.

Sen ses ni i tingsrätten

Du bestrider föreläggandet. Måste dock signeras och skickas in ändå, så förslagsvis skriver du direkt på föreläggandet att du bestrider.

Sen ses ni i tingsrätten
Sorry att jag är jobbig men för mig som aldrig fått föreläggande hur kommuniceras det ut?

Får jag ett brev på posten? Kommer något elektroniskt typ kivra? Och när jag bestrider kan jag göra det elektroniskt online?

Hmm, jag vet faktiskt inte. På "min tid" kom det fysiska brev, men det kanske är Kivra nuförtiden? Någon mef färskare erfarenhet kanske kan svara.

Oavsett kan du ringa in ditt bestridande också

Kivra i de flesta fall om du har det.

Tack för informationen hehe! Hoppas det inte går så långt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp