Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Underskott av kapital

Hej!
Kan någon förklara för mig hur jag sänker mitt underskott av kapital?
Jag måste försöka mig på ett samlingslån i november och har på tok för högt underskott. Fick tillbaka en del på skatten i april men hur fungerar det om jag vill sänka underskotten under en ansökan?? Och sedan höja igen..
Jag förstår inte :/

Hej!
Jag måste försöka mig på ett samlingslån i november och har på tok för högt underskott. Fick tillbaka en del på skatten i april men hur fungerar det om jag vill sänka underskotten under en ansökan?? Och sedan höja igen..

Hur stort har du? Jag har 69k på 360k inkomst. Pratade med lendo igår å hon visste knappt vad det var. Så antingen var hon inte kunnig eller så är det kanske inte så stor vikt vid ansökan. Då tycker man ju hon borde haft koll.

Dock så nämns ju det hela tiden som en faktor här på forumet

Hej!
Det gör du när du deklarerar, då ändrar du beloppet till lägre, du "friserar" underskottet i deklarationen. Vilket leder till att man får lägre belopp tillbaka på skatten men efter att du sökt och fått ditt lån så begär du omprövning av din deklaration och lägger till underskottet du tog bort så får du tillbaka på skatten igen.
Vad jag vet kan du inte ändra/påverka ditt underskott inför en specifik ansökan då långivarna hämtar isna uppgifter fr uc som i sin tur uppdaterar i samband med deklarationen.

och det "bästa" underskottet är under 20% av din taxerade inkomst.

Jag ändrade underskottet i juni (digitalt) på ”din deklaration” på skatteverket sida och har fått det ändrat nyss
Går även att ompröva (skicka in via post)
Blankett finns på deras sida

Tack myra och ihope jag behövde veta det här till juni nästa år :)

Underskott 83 470
Årsinkomst 214 200 - 27 800 = 186 400

Enligt deklaration

Fick tillbaka en deli april, hur gör jag med det?!

Jag ändrade underskottet i juni (digitalt) på ”din deklaration” på skatteverket sida och har fått det ändrat nyss
Går även att ompröva (skicka in via post)
Blankett finns på deras sida
Underskott 83 470
Årsinkomst 214 200 - 27 800 = 186 400

Enligt deklaration

Fick tillbaka en deli april, hur gör jag med det?!

Jag ska även tillägga att jag måste betala runt 5100 i mitten av Augusti. (Står på skattekontot)
Jag deklarerade första gången i april och ändrade i juni som sagt. Jag ändrade underskottet från ca 49 k till 32 k
När man har ändrat underskottet går det även att ompröva för att ändra om till rätta, efter en tex låneansökan.
Endel kan nog betala tillbaka senare. Beror nog på när du fick ditt slutskattebesked

Ska söka om samlingslån på 100k eller helst 200k i slutet av nov / början av dec. När ska jag då göra ändring så jag inte behöver betala tillbaka något till skv?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp