Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Underskott av kapital - påverkan?

Hej!

Jag betalde av en herrans massa lån med skitränta 2020 och hamnar på ett underskott på totalt 159.000kr. Årsinkomst 369.000 kr.

Om 3 månader försvinner min sista anmärkning och då har jag 4 ff kvar och 25k i lån.

hur mycket påverkar underskott av kapital en låneansökan?
och vad tror ni mina chanser är för att få ett stort samlingslån efter att den sista anm försvinner?

Underskott påverkat ganska mycket. Målet är väl att ha Max 15 % av underskott på sin årsinkomst. Du har närmare 45 %.
Men sen kanske de finns aktörer som godkänner så högt, de ska jag låta vara osagt. Men vet att de påverkar negativt iallafall

Generellt sett skulle jag tro att ett högt underskott försämrar möjligheterna till att få en låneansökan beviljad. Ett högt underskott innebär höga ränteutgifter och är givetvis en indikator på hur ens ekonomi ser ut. Detta ska ses i skenet av att en hög inkomst kan kompensera ett högt underskott.

Hos nisch bankerna som nordax kan du säkert få ett lån men vågar inte svara på hur stor påverkan det skulle ha på räntan.
Jag hade sökt via Lendo / Advisa för se vad du erbjuds. Hade det visat sig vara höga räntor, hade jag väntat till 2021 års deklaration dvs vänta 1 år då ditt underskott kommer se bättre ut (förutsatt du inte drar på dig massa skräp lån igen så det åter går upp)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp