Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC Riskprognos

Hej.

Nyss flyttad tillbaka till Sverige.
En av bankerna tog en upplysning hos UC.
Har fått riskprognos på 3,5%.

Dock kan ej hitta någon bra förklaring vad detta innebär.

Lite ledtråd.

Tackar!

Lucas

Hej.

Nyss flyttad tillbaka till Sverige.
En av bankerna tog en upplysning hos UC.
Har fått riskprognos på 3,5%.

Dock kan ej hitta någon bra förklaring vad detta innebär.

Lite ledtråd.

Tackar!

Lucas

en nyckel är nog just att du bott utomlands, då har du inte någon taxerad inkomst i Sverige, vilket är dåligt på kreditupplysning

Ska inte UC ha uppdaterat sina uppgifter nu?
Har fortfarande lika mkt blqncolån fast hälften är väck...

Skit också! Nu uppdaterades UC, och jag gick från 2,3% BRA till 1,0% BRA.
Gränsen för MYCKET BRA är 0,9%...
Tänkte söka samlingslån men hoppades såklart på MYCKET BRA. Vet inte exakt hur stor skillnad den grejen gör, men kan tänka mig att en del bankers automatiska granskning går en del på detta...?

Ska man vänta ytterligare några dagar? För jag vet att ibland så har mitt betyg förändrats bara huxflux utan att nåt speciellt har hänt...vet faktiskt inte varför men...

Mvh.

Kan du vänta är det säkert bättre. Jag har dock fått känslan av att stora banker inte kollar supermycket på kreditbetyget utan mer hur inkomst, skulder, underskott av kapital och utveckling av dessa spelar större roll givet att du inte har en drös med upplysningar. Jag och min sambo fick lånelöfte på 5 635 000 och då hade jag 6,3 och mindre bra i betyg

Kan du vänta är det säkert bättre. Jag har dock fått känslan av att stora banker inte kollar supermycket på kreditbetyget utan mer hur inkomst, skulder, underskott av kapital och utveckling av dessa spelar större roll givet att du inte har en drös med upplysningar. Jag och min sambo fick lånelöfte på 5 635 000 och då hade jag 6,3 och mindre bra i betyg
Jo de kollar mycket på det betyget, framförallt när det gäller blancolån som helt saknar säkerhet, till skillnad från ett bostadslån där säkerhet finns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp