Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC i Kivra eller i Brevo

Beställde en ny mobil från NetOnNet i onsdags för 1 krona med Comviq fast abonnemang upptäckte idag att Tele2/Comviq tagit en Bisnode kreditupplysning och Resurs Bank som fakturerar för NetOnNet tagit en UC som kom i min Kivra. Verkar det inte lite mycket att ta en UC för 1 krona och är det bättre att UC syns i Kivra eller är det lika illa.

Ja det förstår jag men både Bisnode och UC är det inte att överdriva. Är det skillnad om UC:n syns i Brevo eller Kivra

Kivra har köpt Brevo, än så länge fungerar bägge separat men tanken är nog att de ska slås ihop. Det är en digital förmedlingstjänst, som en hel del företag använder sej av, bl a kan man få försäkringsbrev från Skandia där. Om "riktig" UC är tagen så spelar det ingen som helst roll om det är Kivra eller Brevo, det är bara som sagt var en förmedlingstjänst.

Vad som har skett är två separata saker.
Tele2 har tagit en upplysning via Bisnode för att se om du ska få lov att teckna abonnemanget och Resurs Bank har tagit en UC för att se om du är kreditvärdig för det stora beloppet 1 krona. Hade du valt att betala den kronan på något annat sätt än just faktura hade du sluppit en UC.

Är det nån som vet om comviq tar UC när man skaffar abonemang med telefon
Såg att dom hade bra priser men vill ej dra på mig en extra uc förfrågan
Vet att Telia tar sergel men dom har högre månadskostnad

Är det nån som vet om comviq tar UC när man skaffar abonemang med telefon
Såg att dom hade bra priser men vill ej dra på mig en extra uc förfrågan
Vet att Telia tar sergel men dom har högre månadskostnad
Chattade med Comviq i november 2015 där jag hade mitt abonnemang och de sa att de tog UC om jag köper mobil från dem.

Min erfarenhet är att de UC-kollar Resurs Bank gör är sådana som sedan inte syns på ens kreditupplysning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp