Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Trustbuddy, lägger på 1000kr vid inkasso

När jag inte fick förlänga mina båda lån hos dem och de föreslog en avbetalningsplan som jag inte hade annat val än att godta, la de på 970/lån. När sen VKCinkasso började med inkasso och jag släppte lånen dit lade de på ytterligare 970/lån. Nu betalar jag 300/månad istället för 1250/månad. Så var inte orolig för att släppa lånen dit de är mycket bra att ha och göra med VKCinkasso alltså. Glad att äntligen slippa Trustbuddy och deras ockeravgifter

Trustbuddy verkar inte vara intresserade av att svara på frågan med vilket lagstöd de anser sig ha rätt att lägga på denna avgift, frågan är varför de inte svarar.

Undrar det jag med som har två förfallna lån hos dom. Det är ju en vidrig avgift att lägga på, dessutom för dom som man vet har svårt att återbetala lånet. Det är ocker och en hemsk människosyn att agera på det sättet. För mig gjorde det absolut saken värre och det ser svårare ut att lösa lånen. 12.000:- blev 14.000:- efter ett brev, för jävligt. Jag vet inte vad dom tar det för heller, för det framgår ju inte.

Dom kan ju räkna med att få tillbaka pengarna SIST av alla och inte prioriteras för fem öre med sin behandling av dom som råkat ta lån av dom, för det ångrar säkerligen dom flesta!

Frågan är om det går igenom om det skickas till kronofogden för dom som tyvärr hamnar där. Man går väl rimligtvis igenom ärendena och denna avgift är omotiverad och saknar grund.

Senast ändrad:
Jag fick en avbetalningsplan hos Trustbuddy när jag förlängt mina lån på 5000:- mer än 5 gånger så skulden var då uppe i 11940:- dvs 5970:- per lån Trustbuddy lade alltså på 970:- per lån. Planen var på 1250 i 12mån vilket skulle bli 15.000 i på en ursprunglig skuld på 10.000 så 2500 per lån skulle jag ha betalat extra.

Jag betalade det i några månader men när forummedlemmar började skriva om VKCinkasso här som är inkasso till Trustbuddy beslöt jag mig för att låta dem överta skulden. Så nu betalar jag 300/månad på min skuld tills jag betalat andra skulder som jag dragit på mig. Så släpp era Trustbuddylån till VKC de är ett mycket bra inkasso.

Jag fick en avbetalningsplan hos Trustbuddy när jag förlängt mina lån på 5000:- mer än 5 gånger så skulden var då uppe i 11940:- dvs 5970:- per lån Trustbuddy lade alltså på 970:- per lån. Planen var på 1250 i 12mån vilket skulle bli 15.000 i på en ursprunglig skuld på 10.000 så 2500 per lån skulle jag ha betalat extra.

Jag betalade det i några månader men när forummedlemmar började skriva om VKCinkasso här som är inkasso till Trustbuddy beslöt jag mig för att låta dem överta skulden. Så nu betalar jag 300/månad på min skuld tills jag betalat andra skulder som jag dragit på mig. Så släpp era Trustbuddylån till VKC de är ett mycket bra inkasso.

Det låter ju bra och det skulle nog dom flesta göra. Men man vill inte ha påslag på 1000:- på redan oerhört dyra sms-lån. En sådan kostnad måste ju motiveras och inte bara stå där utan förklaring.

Annars är det givetvis bra om man kan få återbetala på låga kostnader och mer när man kan.

Lånen ligger ju dock kvar på trustbuddys sida. Vad händer om man återbetalar direkt till dom? Deras hot om avgifter på 470:- och 970:- i mail och telefon brukar annars kunna nonchaleras då man slipper dom när man väl betalar iaf.

Någon som vet om man kan betala direkt till trustbuddy iaf även om det gått till deras inkasso?

Lånen ligger ju dock kvar på trustbuddys sida. Vad händer om man återbetalar direkt till dom? Deras hot om avgifter på 470:- och 970:- i mail och telefon brukar annars kunna nonchaleras då man slipper dom när man väl betalar iaf.

Någon som vet om man kan betala direkt till trustbuddy iaf även om det gått till deras inkasso?

Varför ska du fortsätta betala till Trustbuddy då VKC är bättre?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp