Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tror ni att det går? samlingslån på 300-350 000

Hej.
Jag sitter i en tråkig ekonomisk sits som många andra här.

I nuläget har jag ett större lån på Ica banken som motsvarar 334 000:-
Ursprunglig skuld 350 000:-
Räntan har gått upp från 5,60% till 8,60%

Andra lån jag har är:
Risicum 80000:-
Avida finance 43000:-
Ferratum 31000:-
Resurs bank 29000:-
Resurs kredit 15000:-
Billecta inkasso 20000:-
Fairlo 4600:-
Totalt: 222 600:-

Min uc är för närvarande 10,6, jag har 5 st ff som kommer försvinna under Mars månad och sen kommer det återstå 3 st, en som går ut i April, Maj & Juli.

Jag kommer dessvärre inte kunna ”vänta” ut på att alla ff försvinner då jag är i ganska akut behov av pengar. Men kan sträcka mig till april.

Jag har en årsinkomst på ca 340 000:-
2 barn.

Vad tror ni om mina chanser att få ett lån/samlingslån på 300-350 000 utöver det stora lånet på Ica banken?
Det är så att jag skulle behöva resterande pengar till en nyare/begagnad bil.

Jag skattejämkar redan men har nu blivit sjukskriven fram till Maj månad, vilket kommer försämra min ekonomi.

Vad tror ni om mina förutsättningar?

Mvh en fattiglapp.

Du har inte så hög inkomst så jag tror inte det går vägen.

Har du någon inkomst försäkring på något av dessa? Kolla upp.
Att uppskatta något belopp går inte men om du kan komma ner i UC % typ under 4, finns det någon chans att du kan få något erbjudande för att samla en del. Du kan också kolla med långivarna om betalningsfri månad eller andra tillfälliga lösningar för att betala mindre under en period. Generellt anses 2x årsinkomst kunna funka att ha som maximalt belåning men det verkar som bankerna börjar bli mer restriktiva. Mitt råd är att inte nyttja krediter eller så lite som möjligt, vänta ut förfrågan och när du kommit under 4% söka via Lendo för dessa 220k. INTE låna mer förrän du är någorlunda på fötterna. Köp en nybesiktigad nyskattat äldre bil för 5000kr och kör den tills den ramlar isär. Det är låg risk och inga större kostnader. Det är vad du (inte ens) har råd med just nu.
De beslut du tar nu kommer att påverka din ekonomiska framtid. Jag är där och varit där du är nu. Snåla och planera långsiktigt istället. Lycka till!

Varför skulle du vara i stort behov av en bil om du är sjukskriven?
Jag är bara sjukskriven heltid tom 21/3 sedan ska jag börja arbeta igen, och jag har nästan 3 mil till jobbet. Har även barn som har aktiviteter som jag måste skjutsa till.

Har du någon inkomst försäkring på något av dessa? Kolla upp.
Att uppskatta något belopp går inte men om du kan komma ner i UC % typ under 4, finns det någon chans att du kan få något erbjudande för att samla en del. Du kan också kolla med långivarna om betalningsfri månad eller andra tillfälliga lösningar för att betala mindre under en period. Generellt anses 2x årsinkomst kunna funka att ha som maximalt belåning men det verkar som bankerna börjar bli mer restriktiva. Mitt råd är att inte nyttja krediter eller så lite som möjligt, vänta ut förfrågan och när du kommit under 4% söka via Lendo för dessa 220k. INTE låna mer förrän du är någorlunda på fötterna. Köp en nybesiktigad nyskattat äldre bil för 5000kr och kör den tills den ramlar isär. Det är låg risk och inga större kostnader. Det är vad du (inte ens) har råd med just nu.
De beslut du tar nu kommer att påverka din ekonomiska framtid. Jag är där och varit där du är nu. Snåla och planera långsiktigt istället. Lycka till!
Vad menas med inkomst försäkring?

Har du pension att exempel flytta till Nordea så tar dom nog in dig som kund!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp