Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Trött på lån

Haft lite otur med div saker sista året men nu tog jag sista lånet nånsin på 50k. Känns ingen bra med lån alls.
Har ytterligare en på 383k och 99k.
Ska börja beta av på allvar och skippar privat sparande ett tag. 50k lånet ska bort på 10mån,ett litet månadsspar för buffert och semester.
Efter det återupptar jag privat sparande på 4k/mån. Samtidigt ska 99k lånet amorteras med övertid,hoppas bli av med den på 2,5år.
Sen får största lånet försvinna med ord avbet.
Ruttnat på lån och räntor...

Låter som en bra idé. Så länge du har lån så kostar ditt sparande faktiskt pengar. Det finns ju inga räntor på sparande i dagsläget. Alltid bra att ha lite för oförutsedda utgifter, men som sagt, man betalar för det.

Haft lite otur med div saker sista året men nu tog jag sista lånet nånsin på 50k. Känns ingen bra med lån alls.
Har ytterligare en på 383k och 99k.
Ska börja beta av på allvar och skippar privat sparande ett tag. 50k lånet ska bort på 10mån,ett litet månadsspar för buffert och semester.
Efter det återupptar jag privat sparande på 4k/mån. Samtidigt ska 99k lånet amorteras med övertid,hoppas bli av med den på 2,5år.
Sen får största lånet försvinna med ord avbet.
Ruttnat på lån och räntor...
Här är en till som är så trött och ledsen på att typ 15 000 kr i månaden minst går bara till lån och räntor... har gjort som många andra här... tagit nya skitlån för att betala gamla skitlån. Tar aldrig slut. Ett tag lyckades jag vara helt utan sms lån i ca 2 år. Typ varje dag räknar jag på vilka inkasso som snart är färdig betalda och vilka kommer ta längre tid, plus och minus, det är alltid minus för tillfället. Är som du... urless. Sparande är inte att tänka på men hoppas på sikt.
Lycka till :)

Här är en till som är så trött och ledsen på att typ 15 000 kr i månaden minst går bara till lån och räntor... har gjort som många andra här... tagit nya skitlån för att betala gamla skitlån. Tar aldrig slut. Ett tag lyckades jag vara helt utan sms lån i ca 2 år. Typ varje dag räknar jag på vilka inkasso som snart är färdig betalda och vilka kommer ta längre tid, plus och minus, det är alltid minus för tillfället. Är som du... urless. Sparande är inte att tänka på men hoppas på sikt.
Lycka till :)

Kämpa på mot målet.. En dag så är du klar och klokare :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp