Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Tråden om aktier & handel i värdepapper
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alva88" data-source="post: 246492" data-attributes="member: 4958"><p>Jag råkade nämna ränta på ränta för min 16 åring som blev helt besatt av tanken på att bli miljonär så hon har fått ett eget Avanza konto nu. Så jävla glad om jag lyckas så ett frö i henne som jag själv hade velat haft tidigt... sen insåg jag att 12 åringen inte använder sin månadspeng till speciellt mycket så nu har han ett också. Så nu ska jag bara hjälpa dem att välja lite fonder som de kan börja med tills de vet om det vill satsa på några aktier. Hoppa min ganska shoppinggalna tös kan avstå några 100 lappar av sitt barnbidrag till detta nu och kan vara långsiktigt. Vet inte om jag ska ha något ”jag toppar det du sparat med det dubbla erbjudande” eller liknande för dem. </p><p>Själv har jag en ganska osund låsning just nu, då mina aktier legat i typ 5 år är många av dem upp 100-200% och vågar typ inte fylla på för jag inte vill höja mitt GAV. Korkat på något sätt. Så började om med lite aktier jag inte ägt innan. Köpt bland annat EQT då tycker att PE marknaden är spännande och duktig på att tälja guld men googlade runt lite och många verkar tycka att den är övervärderad. Längtar till den dagen jag och maken byggt upp en stabil buffert så man kan gå lite mer all in på börsen, har sånna planer på en pengamaskin som aldrig blir av pågrund av gamla synder och för höga levnadskostnader (tre barn, hund, hus, bilar, amorteringskrav och tyvärrrr en del blanco).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alva88, post: 246492, member: 4958"] Jag råkade nämna ränta på ränta för min 16 åring som blev helt besatt av tanken på att bli miljonär så hon har fått ett eget Avanza konto nu. Så jävla glad om jag lyckas så ett frö i henne som jag själv hade velat haft tidigt... sen insåg jag att 12 åringen inte använder sin månadspeng till speciellt mycket så nu har han ett också. Så nu ska jag bara hjälpa dem att välja lite fonder som de kan börja med tills de vet om det vill satsa på några aktier. Hoppa min ganska shoppinggalna tös kan avstå några 100 lappar av sitt barnbidrag till detta nu och kan vara långsiktigt. Vet inte om jag ska ha något ”jag toppar det du sparat med det dubbla erbjudande” eller liknande för dem. Själv har jag en ganska osund låsning just nu, då mina aktier legat i typ 5 år är många av dem upp 100-200% och vågar typ inte fylla på för jag inte vill höja mitt GAV. Korkat på något sätt. Så började om med lite aktier jag inte ägt innan. Köpt bland annat EQT då tycker att PE marknaden är spännande och duktig på att tälja guld men googlade runt lite och många verkar tycka att den är övervärderad. Längtar till den dagen jag och maken byggt upp en stabil buffert så man kan gå lite mer all in på börsen, har sånna planer på en pengamaskin som aldrig blir av pågrund av gamla synder och för höga levnadskostnader (tre barn, hund, hus, bilar, amorteringskrav och tyvärrrr en del blanco). [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Tråden om aktier & handel i värdepapper
Topp