Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Totalt värdelös..

Hej!
Ska nu berätta om vad jag har ställt till med. Egentligen ingen big deal om man läser andras situation här i forumet.

Det är såhär rakt ut klarar jag inte av att betala fakturor. Kan fan I mig inte öppna postlådan. Det här är helt sjukt jag vet. Jag har inga lån förutom på min bostad. Jag har hyfsad inkomst på 40k i månaden och en viss rese peng. Så jag skall Egentligen klara av att betala allt utan problem. Det som inte blir betalt är det som hamnar i "lådan".

För att tillägga är att jag skötte allt i många år utan några problem. Fick kanske något inkasso krav som jag betalade direkt.
Men en dag vaknade jag bara och ville ingenting. Otroligt trött sliten. Fick en fobi?! Mot en Jävla postlåda. Kan inte häller titta på mitt egna bank konto.... Vill så gärna reta upp mitt liv med de här problemen. Jag har ganska många anmärkningar hos KF för VA och sotning.. haha alltså detta är ju löjligt när jag skriver om det men det här har pågått i 2 år mer eller mindre. Vad fan gör jag? Känner mig så jävla värdelös som människa så det är ju inte klokt...

Hej!
Ska nu berätta om vad jag har ställt till med. Egentligen ingen big deal om man läser andras situation här i forumet.

Det är såhär rakt ut klarar jag inte av att betala fakturor. Kan fan I mig inte öppna postlådan. Det här är helt sjukt jag vet. Jag har inga lån förutom på min bostad. Jag har hyfsad inkomst på 40k i månaden och en viss rese peng. Så jag skall Egentligen klara av att betala allt utan problem. Det som inte blir betalt är det som hamnar i "lådan".

För att tillägga är att jag skötte allt i många år utan några problem. Fick kanske något inkasso krav som jag betalade direkt.
Men en dag vaknade jag bara och ville ingenting. Otroligt trött sliten. Fick en fobi?! Mot en Jävla postlåda. Kan inte häller titta på mitt egna bank konto.... Vill så gärna reta upp mitt liv med de här problemen. Jag har ganska många anmärkningar hos KF för VA och sotning.. haha alltså detta är ju löjligt när jag skriver om det men det här har pågått i 2 år mer eller mindre. Vad fan gör jag? Känner mig så jävla värdelös som människa så det är ju inte klokt...

Du har inte funderat på KBT terapi?

Hej!

Den där "fobin" mot brevlådan har vi många upplevt!
Har du god vän som kan ställa upp en dag o gå igenom posten?
Själv har jag inte betalat en räkning på flera år, allt upplagt med autogiro och autobetalning.
Konstigt nog får man lite ny energi man väl kommer igång.
Terapi kan vara nyttigt.
Lycka till!

Mitt råd är att så fort som möjligt ta tag i problemet innan det blir större. Betalar du inte dina räkningar så lovar jag att ångesten kommer att nå andra dimensioner.
Du har en bra ekonomi och äger ett hus så låt detta inte bli något som inte går att rädda.
Be om hjälp du har kanske någon i din närhet som du litar på och som du kan anförtro dig åt ?

Du har ju redan tagit första steget genom att du hamnat här och skriver om ditt problem.
Egentligen var första steget att du insåg att du inte vill ha det så längre och inser att en förändring är nödvändig.
Nästa steg blir antingen att du inte gör ngt åt saken utan låter allting var som vanligt och om nåt år sitter du ännu djupare ner i skiten ELLER så tar du tag i ekonomin och strukturerar upp den.

Betalar du inte dina räkningar för att du inte har råd eller för att du inte orkar?
Du behöver nysta ut vad som vad är vad och här kan du få hjälp.
Sist men inte minst - välkommen till Forumet! Här blir du omhändertagen med goda råd och stöttning.
Så att du kan öppna lådan :)

Du har begynnande eller pågående depression.

Du måste söka hjälp för det, eftersom depressioner kan man inte klara på egen hand.

Jag säger detta därför ett av symptomen på min depression var just att jag sket i allt. Det var ingen mening med någonting.

Den där rösten i ditt huvud säger, förmodligen, att det här bara är skitsnack. Men det är det inte. Den där rösten ljuger för dig.

Hänger inte med riktigt, du har bra ekonomi egentligen eller?

Hänger inte med riktigt, du har bra ekonomi egentligen eller?
Hej och tack för alla svar, Jo jag har en "ganska" god ekonomi. Jag är inte belånad eller har stora skulder. Jag orkar liksom inte ett skit, Tar mig till jobbet sköter det som man bör sen är det som att den mentala batteriet är slut.
Det har gått till den punkten att jag istort skiter I allt som kretsar runt mig som jag måste göra, dvs betala fakturor, Vilket i sin tur genererar obetalda fakturor såklart. Det här har väll pågått i ca 2-3 år. Jag har betalat ikapp allt många gånger men jag åker dit igen tamefan varje gång efter några månader. Ah just nu mår man ju inte så peachie så att säga. Jag har vart till vårdcentralen ex antal gånger, Jag har sagt hela sanningen till läkaren men blir bort viftad som luft. Nu har jag kommit till en punkt där jag vet inte riktigt själv vad jag ska göra.

Sen såklart handlar det här om pengar i sig, Just nu om jag skulle betala allting så kommer jag få leva i existens minimum ett tag innan jag har vänt skutan igen. Som jag vet kommer ramla tillbaka...

Bor du helt själv?

Nu vet jag inte om du har en bra och öppen relation med något syskon någon förälder eller någon polare men be någon komma en gång i månaden och plöja igenom allting och betala det som skall betalas?

Tänker att det borde spara dig en jävla massa tusenlappar i avgifter,inkasso och extra kostnader. Som "tack" kan du bjuda denna personen på en middag ute med öl så blir det en trevlig grej av det hela också?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp