Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Totalförstört liv pga skulder, suicid, finns det något att göra?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Laika" data-source="post: 366673" data-attributes="member: 3672"><p>Hej, lider verkligen med dig i din situation! Förstår att det känns hopplöst just nu, men som andra tidigare har skrivit; din hälsa är viktigast. Det pågår säkert ett krig i din kropp av all ångest kring detta. Kroppen måste få lugna ner sig. Lätt att säga men svårt att utföra så klart, men det där med yoga och meditation tror jag är väldigt bra.</p><p></p><p>Om jag var i ditt läge så skulle jag först prata med din förälder och förklara hela situationen och allt som du har varit med om. Du kommer behöva dina nära som kan stötta dig under resan.</p><p></p><p>Själva skuldsituationen är nog bara att släppa. Din kropp kommer inte palla att jobba dig ur situationen. Har ingen erfarenhet själv av att släppa skulder men finns många på forumet som har och kan tipsa dig hur du ska göra.</p><p></p><p>Om jag inte tar helt fel kanske din förälder och du kan skriva ett lånebrev mellan er. Dvs, det som föräldern lånat till dig kanske den sen kan anmäla som skuld när du får utmätning/sanering och få en del av utmätningspengarna. Någon annan får rätta om det inte är möjligt.</p><p></p><p>Klarar din förälder månadskostnaden för lånet den tog åt dig? Då kanske ni kan fixa ett avtal mellan er där du börjar betala lånet och det din förälder har betalat på lånet om du får skuldsanering och blir klar med den.</p><p></p><p>Bra att du har kontakt med vården! Först för din hälsas skull så klart, men också att du sen kan visa på att du har fått en diagnos som kan vara en stor förklaring till varför du skuldsatte dig. Samma här, ingen erfarenhet av skuldsanering men tror det är plus att kunna visa på att man har sökt hjälp och försökt förbättra situationen.</p><p></p><p>Som några tidigare har sagt; du gör det jobbigaste nu. Att släppa skulderna kommer kännas jobbigt men troligtvis väldigt skönt på något vis. Du kommer leva bättre än vad du gör nu.</p><p>Kanske kan din förälder hjälpa dig med boendet? Att försöka vara en extra hjälpande hand vad det gäller att söka efter något längre boende? Om du kan tänka dig att pendla så leta lite utanför Stockholm, typ Norrtälje eller liknande. 40 min med buss till stan.</p><p></p><p>Håller alla tummar för dig och vet att det kommer bli bättre! Inget är värt mer än din hälsa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Laika, post: 366673, member: 3672"] Hej, lider verkligen med dig i din situation! Förstår att det känns hopplöst just nu, men som andra tidigare har skrivit; din hälsa är viktigast. Det pågår säkert ett krig i din kropp av all ångest kring detta. Kroppen måste få lugna ner sig. Lätt att säga men svårt att utföra så klart, men det där med yoga och meditation tror jag är väldigt bra. Om jag var i ditt läge så skulle jag först prata med din förälder och förklara hela situationen och allt som du har varit med om. Du kommer behöva dina nära som kan stötta dig under resan. Själva skuldsituationen är nog bara att släppa. Din kropp kommer inte palla att jobba dig ur situationen. Har ingen erfarenhet själv av att släppa skulder men finns många på forumet som har och kan tipsa dig hur du ska göra. Om jag inte tar helt fel kanske din förälder och du kan skriva ett lånebrev mellan er. Dvs, det som föräldern lånat till dig kanske den sen kan anmäla som skuld när du får utmätning/sanering och få en del av utmätningspengarna. Någon annan får rätta om det inte är möjligt. Klarar din förälder månadskostnaden för lånet den tog åt dig? Då kanske ni kan fixa ett avtal mellan er där du börjar betala lånet och det din förälder har betalat på lånet om du får skuldsanering och blir klar med den. Bra att du har kontakt med vården! Först för din hälsas skull så klart, men också att du sen kan visa på att du har fått en diagnos som kan vara en stor förklaring till varför du skuldsatte dig. Samma här, ingen erfarenhet av skuldsanering men tror det är plus att kunna visa på att man har sökt hjälp och försökt förbättra situationen. Som några tidigare har sagt; du gör det jobbigaste nu. Att släppa skulderna kommer kännas jobbigt men troligtvis väldigt skönt på något vis. Du kommer leva bättre än vad du gör nu. Kanske kan din förälder hjälpa dig med boendet? Att försöka vara en extra hjälpande hand vad det gäller att söka efter något längre boende? Om du kan tänka dig att pendla så leta lite utanför Stockholm, typ Norrtälje eller liknande. 40 min med buss till stan. Håller alla tummar för dig och vet att det kommer bli bättre! Inget är värt mer än din hälsa [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Totalförstört liv pga skulder, suicid, finns det något att göra?
Topp