Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Topp 3 sämsta smslåns-företagen

Hallå! Vill inte vara bitter under denna annars så fina och soliga fredag. Vill mest veta era åsikter och tankar och om någon är av liknande åsikter som jag. Lista topp 3 värsta smslåns-företagen enligt dig (ej inkassobolag) där 1 är det sämsta och 3 den minst sämsta av de 3 du listar. Motivera gärna!
Min lista är följande:
1. Creditstar
2.Lendify
3. Minifinans

Creditsar: Otrevlig, okunnig och hycklande kundtjänst. Sidan fungerar aldrig när man väl ska få något utbetalt och de ringer dig 400 gånger i månaden om du inte betalar i tid. De hotade med att ärendet direkt skulle skickas till Kronofogden dvs innan inkassoprocessen trots att de dagen innan sa att inkassoprocessen startar efter 30 dagar. De verkar ha helt olika regler vissa av dem säger att inkassoprocessen startar från dag ett att du är sen med en inbetalning, någon säger 30 dagar och någon säger runt 60 dagar. Det betyder att de kan ansöka om betalningsföreläggande till kronofogden när det väl passar. Ingen har koll. Helt sjukt!

Lendify: Högt månadsbelopp, om du betalar via trustly går det inte att skriva in ett valfritt belopp som dras av på lägst-att-betala-beloppet vilket är helt sinnessjukt eftersom det går överallt annars utom hos Vivus. Galet sega på att svara på mejl, lång tid innan de svarar på telefon och jordens otrevligaste människor i kundtjänst. En från kundtjänsten suckade hela tiden när jag pratade och sa att betalar jag inte så skickas det vidare till inkasso och då får jag en betalningsanmärkning vilket är ren bullshit. Missbrukad kredit menade hon vilket är något helt annat.

Minifinans: Svarar aldrig på mejl eller telefon. Ljuger om att det skickat fakturor till ens folkbokföringsadress fast det inte är sant. Finns inget inlogg på sidan, ibland skickar minifinans ut fakturorna och ibland Alektum. De sket i att skicka ut post till mig och svarade inte på vad jag skulle betala in så jag hamnade hos inkasso (hade inte den ekonomiska möjligheten då att betala av eller chansa på ett högre belopp än vad jag skulle) då beloppen var olika varje månad. Uppläggningsavgift på nästan 500 kronor som du kan swisha, men du kan inte swisha inbetalning? Nu exempelvis skulle de hålla på med nytt system som skulle vara klart för 1-1,5 månad sen.

Senast ändrad:
Ja alla dem har man ju något otalt med.
Vivus är väl mest att de är svåra att komma fram till någon lösning med. De lovar betalningslösningar och att de värnar om sina kunders bästa, men sen när man ringer dem så kör de direkt efter lagboken och är totalt omöjliga att samarbeta med. Sen måste man ju betala in massa gången innan du kan ansöka om högsta krediten. Tror han sa 15 gånger, kan höjas efter varje avslutat lån men ingen garanti. Sen går det inte att betala in lägst-att-betala-beloppet i omgångar heller. Helt sjukt hur enformiga vissa system är. Annars gillar jag vivus faktiskt. Viaconto är väl mest att det ens är svårt att bli beviljad och hög ränta. Ferratum är väl bara hög ränta. Annars tycker jag man kan höja lätt, kundtjänst är tillgänglig, enkelt upplägg med mera. Men räntan är hemsk!

Varför Credway? Nyfiken mest. Tycker kundtjänsten är trevlig, enkelt att höja och så. Däremot blir det ganska feta månadsbetalningar. Daypay verkar vara svåra att ens få ett lån över 1000 kronor. Däremot står det ju att man måste betala tillbaka inom 1 månad men de gånger jag varit sen har jag kunnat vänta 2 månader om inte lite längre till och med? Kanske samma för alla?

Varför Credway? Nyfiken mest. Tycker kundtjänsten är trevlig, enkelt att höja och så. Däremot blir det ganska feta månadsbetalningar. Daypay verkar vara svåra att ens få ett lån över 1000 kronor. Däremot står det ju att man måste betala tillbaka inom 1 månad men de gånger jag varit sen har jag kunnat vänta 2 månader om inte lite längre till och med? Kanske samma för alla?
Lång jäkla historia, handlar mest om hur dom sparar uppgifter och resonerar därefter. Det är personligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp