Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips samlingslån

Hej

Kort om mig, jag har belånat mig väldigt snabbt från 0 - 620 000 inom loppet av 5 månader år 2019 (då omedveten medberoende till en idag spelfri spelmissbrukare) skulle behöva hjälp/råd/ tips på hur jag på bästa sätt kan få samlingslån alternativt sänka räntan
Synligt på UC idag ca 530 000
Inkomst 2020 (2019) 321 000
Inkomst 2021 (2020) 346 000

2 ff som försvinner i februari
Sen 1 ff som försvinner september 2021

Banknorwegian 300 000 21% ränta
6000/ månad
Wasa 91 000 11% 1460/månad
Sbab 132000 5,5 % 1800 / månad

När och vilka belopp är bäst att söka lån för? Vill ej slösa UC ff i onödan.

Inkomst 20 800 efter skatt
Lån 9300 i månaden. Övriga utgifter 7k. Dvs försöker amortera minst 4000 extra i månaden men inser att det är en ohälsosam levnadssätt i längden. Då detta vardagliga stress påverkar mig otroligt mycket

jag har förövrigt varit sugen på att testa wästgöta över att ha läst en massa här inne. Söka 300 000 för att ersätta bank norwegian med i hopp om att få lägre ränta.

Men 346 000 in och söka 300 000 kommer det vara för ”svagt” för att få en lån hos dom tror ni? Med 0 ff på bisnode?

Har förövrigt alltid betalat mina räkningar i tid. Ingenting hos inkasso eller kronofogden.

Räknar dock med ett högt underskott av kapital efter deklarationen i och med att jag i snitt betalat 80 k enbart i ränta är 2020.

jag har förövrigt varit sugen på att testa wästgöta över att ha läst en massa här inne. Söka 300 000 för att ersätta bank norwegian med i hopp om att få lägre ränta.

Men 346 000 in och söka 300 000 kommer det vara för ”svagt” för att få en lån hos dom tror ni? Med 0 ff på bisnode?

Har förövrigt alltid betalat mina räkningar i tid. Ingenting hos inkasso eller kronofogden.

Räknar dock med ett högt underskott av kapital efter deklarationen i och med att jag i snitt betalat 80 k enbart i ränta är 2020.

Hur många ff har du ? Har du max 3 att kan du redan nu söka på advisa och söka 350k och jag tror du kommer få en del erbjudande allt e bättee än norwegian som du har .... det övriga ser okej ut att få lån

Jag är osäker på min UC risk
Jag vet inte hur jag kan se den utan att göra en UC?

Men som sagt 3 ff totalt varav 2 försvinner i februari och en i september 2021.

Jag var inne på min UC och köpte nånting för en månad sen den sa då att jag hade 1% risk (om jag kollade rätt?) men kan inte se den idag. Då jag inte vill betala ytterligare.

Jag vet inte om jag tänker fel men samlingslåns förmedlare säger ”tumregel” låna inte mer än 90 % av årsinkomst.

Då tänker jag att jag är körd då jag har 200 k mer synligt i UC än min årsinkomst och tror då att jag automatisk åker på högre ränta vid eventuell nytt lån.

Eller hur tänker långivare, vad bedömer dom efter?

Vänta tills dina förfrågningar försvinner i februari. 1 ff spelar inte så stor roll.

ladda mer Kreddy appen så kan du se vad du har för uc risk.

Har du några synliga krediter på uc?

Du är inte körd på det lånebeloppet. Däremot finns blancolångivare som inte vill bevilja mer än ens årsinkomst. Men om du anger samla lån så funkar 350.000 utmärkt. Om du får erbjudande om mindre än det kommer det också att stå, så du kan välja även dessa.
Jag skulle ha använt Advisa och sökt i februari. Du får säkert bättre räntor där, än vad Wästgöta ev skulle ge. sedan när du får tillbaka på skatten är du ju i stort sett av med Wasa också. Jag hade ett Nordaxlån på 300.000 med 11% ränta och var mer belånad än min inkomst, mkt mer belånad. Sökte samlingslån på 300.000 och fick Collector på 5, 2 som löste in Nordax.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp