Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips på extra amortering av 3 lån

Har i dagsläget 3 lån

Collector: 122 000 kr 6.90 % ränta
Collector: 148000 kr 7.40 % ränta
Santander: 26000 kr 4 % ränta

Lånen kostar mig i månaden 1255 kr, 1552 kr, 425 kr

Har hela tiden varit inställd på att extra amortera bort Santander. Men det är en väldigt bra ränta där. Men vad tjänar jag mest på? Om jag extraamorterar på större lånen så borde väl jag amorteringen påverkas där med tanke på att avbetalningstiden kortas ner?

Sen för psyket blir det roligare och lättare att bli av med Santander. Men siktar på att få ner min blanco till 250 000 kr och sedan få ett samlingslån till bra ränta.

Om du ska amotera när lån så är det fördelaktigast att du gör det på lånet i mitten.

Jag tror inte Santanderlånet påverkar dina möjligheter till samlingslån, då du inte har så många lån/krediter. Amortera på det dyraste lånet, dvs det med högst ränta. Jag skulle låta bli Santanderlånet, riktigt bra ränta.

Kan du inte baka in dom lånen med högre ränta hos Santander så du har lika bra deal på alla lånen?

Jag vet inte det är jättesvårt att spekulera i, har du skött dina betalningar tidigare och dylikt.
Men om dom ser dig som en bra kund så har dom större avkastning på ett lån på 250K än på 25K.
Säger inte att fallet är så men jag hade definitivt tagit ett förutsättningslöst samtal med dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp