Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips inför kommande samlingslån?

Hej.
Jag blev uppringd av en låneförmedlare för ett par veckor sedan (tror det var koll/låna bra). Jag sa att min UC-risk ligger på 12,4 och att en förfrågan försvinner i oktober. Jag kommer då ha 4ff kvar. Han tyckte då att vi skulle vänta tills dess.
Jag behöver därför snygga till min UC så mycket som möjligt tills dess.
Jag har 13 krediter synliga på UC, fördelat på 11 kreditgivare.
665000 utnyttjat / 677000 beviljat.
533000 i Blanco
127000 i utnyttjade kontokrediter av totalt 140000.
5000 i avbetalningar.

Inkomst: 340000
Underskott: 144000

Jag har 5 ff varav en försvinner i oktober.

Blanco:
Bank norwegian 145000
Collector 135000
Konsumentkredit 103000
Nordea 68000
Credento 30000
Marginalen 25000
Brixo 14000
Vivus 13500

Kontokrediter:
Lo mervärde Mastercard 50000
Collector Betalkoll 50000
Bank [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66"]Norwegian kreditkort[/URL] 20000
Avida (gammalt årslån från credigo) 9000 utnyttjat / 20000 beviljat.

Avbetalning: Qliro 5000.

Har även några lån som inte syns på UC + avbetalningsplaner till inkassobolag.

Allt detta kostar mig 23000 per månad och med en inkomst på 24000 så går jag back varje månad. Kommer bli efter med betalningarna på lånen till Bank Norwegian, Collector och Brixo nu.

Jag behöver nu göra det bästa av situationen för att förhoppningsvis få ett samlingslån i oktober.

Är det en bra idé att betala in nästan hela lönen på Betalkoll + kreditkorten i slutet av september för att sedan ta ut det igen i början av oktober och betala resten av räkningarna (som då blir några dagar försenade)?
Bör jag sedan ansöka hos Advisa istället för Koll/Låna bra? Advisa samarbetar ju med fler banker.

Fler tips?

Senast ändrad:
Börja plugga? Csn har inget tak på inkomst i år.

Börja plugga? Csn har inget tak på inkomst i år.
Hmm... Plugga är inget jag har tänkt på. Har ingen aning om vad jag i så fall skulle läsa till och hur mycket man orkar plugga samtidigt som man jobbar heltid med tvåskift. Men visst. Det är ju ett alternativ.

Hmm... Plugga är inget jag har tänkt på. Har ingen aning om vad jag i så fall skulle läsa till och hur mycket man orkar plugga samtidigt som man jobbar heltid med tvåskift. Men visst. Det är ju ett alternativ.
Jobbar du på volvo?

Är det en bra idé att betala in nästan hela lönen på Betalkoll + kreditkorten i slutet av september för att sedan ta ut det igen i början av oktober och betala resten av räkningarna (som då blir några dagar försenade)?
Bör jag sedan ansöka hos Advisa istället för Koll/Låna bra? Advisa samarbetar ju med fler banker.
Ingen som har några tankar och funderingar kring detta?

Funderar även på om man skulle säga upp betalkoll för att få bort den från UC. Men det känns riskabelt. Behöver utnyttja betalkoll samt alla andra krediter för att gå runt som det ser ut idag och om jag inte får några erbjudanden vid ansökan om samlingslån kommer det bli ännu svårare att klara av alla räkningar om betalkollen är uppsagd...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp