Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tips för att klara sig när pengarna är slut före lön

Har ni några tips? Har två kr på kontot. Inget mer att sälja av. Tomt i skåpen. Ångesten är påtaglig. Vad gör ni andra för att överleva de sista dagarna?

Har ni några tips? Har två kr på kontot. Inget mer att sälja av. Tomt i skåpen. Ångesten är påtaglig. Vad gör ni andra för att överleva de sista dagarna?
Har du ingenting alls i matväg hemma eller hur ser det ut rent faktiskt?
I värsta fall är ju tipset som ges att leta pant.

Jag har själv varit i liknande läge och det har varit tufft. Det jobbigaste tycker jag är ångesten "tänk om nåt uppstår" som gör att man behöver pengar. Man får titta på det realistiskt. Är det bara några dagar så överlever man ju i regel rent krasst, även om det suger. Handlar det om att man inte ätit på flera dagar redan så kanske man faktiskt måste ut och be om akut hjälp, inte vet jag exakt hur men finns inte vänner eller familj som kan hjälpa så kanske via sociala medier eller liknande. När jag var yngre vet jag att man kunde få akut matcheck från socialen men vet inte hur det fungerar idag.

Senast ändrad:
Har bensin i bilen så kan ta mig till jobb iaf.. men nej nu är det nere på en riktigt kämpig nivå. Har svårt att se mig leta pant, mkt utifrån det jobb jag har. Det skulle se märkligt ut om jag gick i soptunnor även om jag borde göra så.

Får ångest för lunch på jobbet, vad ska jag äta, har ärtor att koka haha. Livet suger riktigt alltså

Kanske läge att testa fasta ett par dagar

Annars är det väl panta och köpa nåt billigt att äta typ

Har bensin i bilen så kan ta mig till jobb iaf.. men nej nu är det nere på en riktigt kämpig nivå. Har svårt att se mig leta pant, mkt utifrån det jobb jag har. Det skulle se märkligt ut om jag gick i soptunnor även om jag borde göra så.
Förstår hur du tänker/menar.
Ledsen om jag låter som en pekpinne men kanske hellre det än att ha tomt i skåpen osv som du beskriver det?

Men dessförinnan: Har du kollat med vänner, familj, bekanta om nu några sådana finns i din krets? Kanske skämmigt men… någon kollega? Man offrar väl det mesta för att kunna ha mat på bordet tänker jag. Även om det givetvis är lite skämmigt eller hur man ska uttrycka det.

Annars: finns det någon granne som du kanske känner bra som du kan knacka på hos och fråga om hjälp med mat?
Annars finns det ju grupper på sociala medier som Facebook osv där folk kan be om lån/gåvor med mera.

Kanske ta extrajobb. Finns ju jobb där man kan hjälpa privatpersoner med att åka och slänga skräp exempelvis för en slant tillbaka.
Tänker att om du har körkort så är det en fördel!
Kanske blir jobbigt att göra utöver arbetstid men tänker att allting som kan generera något är väl välkommet?
Finns sidor ibland där man kan regga sig via länk och få några slantar (Northmill exempelvis).
Finns även undersökningar/frågor på internet som du kan svara på och sen få utbetalt :)

Fastar gör jag, har gått ner många kilon sista månaderna ;)

har verkligen testat allt av dina tips. Tack ändå

Fastar gör jag, har gått ner många kilon sista månaderna ;)

har verkligen testat allt av dina tips. Tack ändå
Du har testat allt av mina tips eller vems tips eller vems tips menar du?

Du borde kunna få ut någon krona eller iallafall något nudelpaket hit eller dit om du nu menar mina tips….
Allt bör inte vara stenkört där. Tror jag inte iallafall.

Har ni Convini maskin på jobbet?

Jättedumt tips men vad gör man inte för stunden liksom…? Tror jag vet svaret, dvs att du inte har möjlighet eller att det inte finns med i bilden för då lär du redan ha testat det men jag chansar ändå…

Har du någon kontokredit någonstans där du skulle kunna ta ut en liten summa (några hundra) tillfälligt alltså och sedan betala in tillbaka igen?

Nu är det med väldigt kort varsel och din chef lär inte hinna om det ens skulle vara ett alternativ.
Men…kan du ta ut någon lön i förskott? Chefen kanske kan jobba snabbt…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp