Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Tingsrätten,brev trots att jag inte överklagat
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nina" data-source="post: 15628" data-attributes="member: 118"><p>har googlat i snart över 1 timme.eftersom man själv har med utmätning och allt att göra så lär man sig nått nytt.för alltså detta har jag inte varit med om själv under 5 år med utmätning och inkasso som jagar en fortfarande.har ju aldrig bestridit något utan skrivit på skickat in allt flytit på utmätningen rullade.precis som du har gjort.så jag tycker detta inkasso kör en fuling pådig.du får stå på dig.och konstigt att tingsrätten säger att dom INTE vet vad som händer??kan vara så att inkassot gör allt för att få in pengar av dig.dom anser att du har inte hållt avb tex och nu vet de kanske att du skall släppa allt.då kör de den hårda vägen och försöker skrämmas.</p><p>har själv fått hot av nordinkasso om personlig konkurs som sedan visades sig var tomma hot.de kan göra precis vad som hellst för att få in pengarna och vi skuldsatta är totalt rättslösa.</p><p>jag säger som en sa här inne kontakta fattiga riddare eller intriumcleaner.intriumcleaner hjälper alla med olika skulder fordringar m.m.</p><p>du får gärna berätta hur det går för dig.</p><p></p><p></p><p>det jag kan få ut av googlandet är att ända gången dom skickar till tinget är när och om du har bestridit.eller om ärendet är tvistigt.alltså ni har inte kommit överens.jag hittade på datainspektionen detta är inte mycket till hjälp men:</p><p></p><p>Tvister mellan gäldenärenoch borgenären/inkassoföretaget</p><p>Tvister till exempel om den vara eller tjänst som kravet avser har</p><p>beställts, om fordran redan har betalats eller om den är preskriberad är</p><p>tvister i sak. Sådana tvister bör i första hand försöka lösas mellan gäldenären</p><p>och borgenären eller inkassoföretaget. Om tvisten inte går att lösa</p><p>genom en överenskommelse är det upp till borgenären eller inkassoföretaget</p><p>att lämna in en stämningsansökan och få tvisten avgjord i tingsrätten</p><p></p><p>sen hittade jag detta:</p><p>Det här händer om ni inte kommer överens</p><p></p><p>Om det finns en dokumenterad tvist går vi inte vidare med en ansökan om betalningsföreläggande eftersom Kronofogden inte handlägger tvister. Istället kan fordringsägaren bestämma sig för att ta ut en stämningsansökan vid tingsrätten. Det blir då tingsrätten som får avgöra vem som har rätt efter att parterna har lagt fram sin bevisning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nina, post: 15628, member: 118"] har googlat i snart över 1 timme.eftersom man själv har med utmätning och allt att göra så lär man sig nått nytt.för alltså detta har jag inte varit med om själv under 5 år med utmätning och inkasso som jagar en fortfarande.har ju aldrig bestridit något utan skrivit på skickat in allt flytit på utmätningen rullade.precis som du har gjort.så jag tycker detta inkasso kör en fuling pådig.du får stå på dig.och konstigt att tingsrätten säger att dom INTE vet vad som händer??kan vara så att inkassot gör allt för att få in pengar av dig.dom anser att du har inte hållt avb tex och nu vet de kanske att du skall släppa allt.då kör de den hårda vägen och försöker skrämmas. har själv fått hot av nordinkasso om personlig konkurs som sedan visades sig var tomma hot.de kan göra precis vad som hellst för att få in pengarna och vi skuldsatta är totalt rättslösa. jag säger som en sa här inne kontakta fattiga riddare eller intriumcleaner.intriumcleaner hjälper alla med olika skulder fordringar m.m. du får gärna berätta hur det går för dig. det jag kan få ut av googlandet är att ända gången dom skickar till tinget är när och om du har bestridit.eller om ärendet är tvistigt.alltså ni har inte kommit överens.jag hittade på datainspektionen detta är inte mycket till hjälp men: Tvister mellan gäldenärenoch borgenären/inkassoföretaget Tvister till exempel om den vara eller tjänst som kravet avser har beställts, om fordran redan har betalats eller om den är preskriberad är tvister i sak. Sådana tvister bör i första hand försöka lösas mellan gäldenären och borgenären eller inkassoföretaget. Om tvisten inte går att lösa genom en överenskommelse är det upp till borgenären eller inkassoföretaget att lämna in en stämningsansökan och få tvisten avgjord i tingsrätten sen hittade jag detta: Det här händer om ni inte kommer överens Om det finns en dokumenterad tvist går vi inte vidare med en ansökan om betalningsföreläggande eftersom Kronofogden inte handlägger tvister. Istället kan fordringsägaren bestämma sig för att ta ut en stämningsansökan vid tingsrätten. Det blir då tingsrätten som får avgöra vem som har rätt efter att parterna har lagt fram sin bevisning. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Tingsrätten,brev trots att jag inte överklagat
Topp