Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillgångsutredning

I slutet av augusti fick jag fylla i underlag för inkomster och utgifter och löneutmätnings beslutet kom i september.
Nu är vi i mitten av december och jag har inte fått något underlag från en tillgångsutredning, händer det ofta att detta inte görs i samband med utredning om inkomster och utgifter?

när kan jag förvänta mig att en sådan görs och jag får besked om det?

Senast ändrad:
Va?
Det finns ingen "tillgångsutredning" att få.

Va?
Det finns ingen "tillgångsutredning" att få.
Formulerade mig dåligt.
När får jag ta del av underlaget från en tillgångsutredning och därmed veta att en sådan utförts.

Det får du när den är färdig och utredningsrapporten upprättas.

löneutmätning sen juni, inget sånt för mig heller

hmm. Är det kanske samma långa väntetider där som för skuldsanering?

I slutet av augusti fick jag fylla i underlag för inkomster och utgifter och löneutmätnings beslutet kom i september.
Nu är vi i mitten av december och jag har inte fått något underlag från en tillgångsutredning, händer det ofta att detta inte görs i samband med utredning om inkomster och utgifter?

när kan jag förvänta mig att en sådan görs och jag får besked om det?
När jag fick mitt utmätningsbeslut så stod det i det vilka register som var kollade. Det är väl det som är tillgångsutredningen.
säker på att det inte står där i?

När jag fick mitt utmätningsbeslut så stod det i det vilka register som var kollade. Det är väl det som är tillgångsutredningen.
säker på att det inte står där i?
Japp. Enbart lön.

Okej men det finns ingen praxis på när en sådan utredning startar? Utan det kan ta 6-12 månader?

Den har redan startat, det törs jag nog lova. Den har inte avslutats. Det blir när man är klar, finns utredningar som blir stående öppna betydligt längre än 12 månader också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp