- Meddelanden
- 366
- Mottagna reaktioner
- 647
- Poäng
- 597
Nu var det längesedan jag skrev på detta forum men jag har följt det till och från. För att göra en lång historia kort så har jag varit spelberoende sedan år 2015.
Från det så har mitt liv mer eller mindre varit ett helvete.
Jag spelade och efter 8 månader hade jag en miljonskuld. Tillhör de som haft privilegium att få skuldsanering ( år 2017).
Misskött min skuldsanering och det blev även ett självmordsförsök år 2018.
Tog mig igenom min skuldsanering och i maj 2022 blev jag skuldfri.
Tyvärr är mitt spelberoende något som jag inte kan hantera.
Jag är 59 år har reumatism i fötter och år 2022 fick jag stora besvär med nacke och rygg. Det blev bråttom med operation för att jag inte skulle riskera att hamna i rullstol. Två tuffa steloperationer av nacken därefter hade jag ett helvete innan jag ens kunde tvätta håret själv.
Så därefter började väl min nya resa till skuldträsket.
Jag har förmånen av att jag får arbeta hemifrån vilket min arbetsgivare tillåter då.jag kan sköta mina arbetsuppgifter hemifrån.
Min man är sjukpensionär och har även han tagit lån för min skull och det är något som gör mig mest ont att göra honom illa. För att inte tala om hur dåligt samvete jag har inför min son som är 28 år och som tog avstånd från mig efter allt jag gjort. Vi har bra kontakt idag men det kommer jag snart att rasera igen när jag berättar..
Jag som var så stolt när jag var spelfri och nu är allt raserat igen..
Vill inte hamna hos Kronofogden men vet inte var jag ska börja.
Jag har avbetalningsplan hos Gothia Inkasso på 4000 kr i månaden och 700 kr i månaden till Svea Inkasso
Nedanstående är på väg till Inkasso
Brixo
Merax
Flexkonto
Kontantfinans
Viaconto
Tomorrow
Qliro
Cashbuddy
Marginalen
Loanstep
Vet inte vilka Inkassobolag de har och vet inte om jag kan reda ut det här...
Kan man ha löneutmätning på en skuld eller måste alla hamna där?
Min inkomst är 32 000 kr efter skatt.
Hoppas på skatteåterbäring om jag inte har hamnat hos Kronofogden.
Ser ingen ljusning och sömn är obefintlig samt att jag har så mycket värk. Varje dag är en kamp för överlevnad..
Ursäkta för långt inlägg men jag behöver skriva av mig lite...
Från det så har mitt liv mer eller mindre varit ett helvete.
Jag spelade och efter 8 månader hade jag en miljonskuld. Tillhör de som haft privilegium att få skuldsanering ( år 2017).
Misskött min skuldsanering och det blev även ett självmordsförsök år 2018.
Tog mig igenom min skuldsanering och i maj 2022 blev jag skuldfri.
Tyvärr är mitt spelberoende något som jag inte kan hantera.
Jag är 59 år har reumatism i fötter och år 2022 fick jag stora besvär med nacke och rygg. Det blev bråttom med operation för att jag inte skulle riskera att hamna i rullstol. Två tuffa steloperationer av nacken därefter hade jag ett helvete innan jag ens kunde tvätta håret själv.
Så därefter började väl min nya resa till skuldträsket.
Jag har förmånen av att jag får arbeta hemifrån vilket min arbetsgivare tillåter då.jag kan sköta mina arbetsuppgifter hemifrån.
Min man är sjukpensionär och har även han tagit lån för min skull och det är något som gör mig mest ont att göra honom illa. För att inte tala om hur dåligt samvete jag har inför min son som är 28 år och som tog avstånd från mig efter allt jag gjort. Vi har bra kontakt idag men det kommer jag snart att rasera igen när jag berättar..
Jag som var så stolt när jag var spelfri och nu är allt raserat igen..
Vill inte hamna hos Kronofogden men vet inte var jag ska börja.
Jag har avbetalningsplan hos Gothia Inkasso på 4000 kr i månaden och 700 kr i månaden till Svea Inkasso
Nedanstående är på väg till Inkasso
Brixo
Merax
Flexkonto
Kontantfinans
Viaconto
Tomorrow
Qliro
Cashbuddy
Marginalen
Loanstep
Vet inte vilka Inkassobolag de har och vet inte om jag kan reda ut det här...
Kan man ha löneutmätning på en skuld eller måste alla hamna där?
Min inkomst är 32 000 kr efter skatt.
Hoppas på skatteåterbäring om jag inte har hamnat hos Kronofogden.
Ser ingen ljusning och sömn är obefintlig samt att jag har så mycket värk. Varje dag är en kamp för överlevnad..
Ursäkta för långt inlägg men jag behöver skriva av mig lite...