Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Tillbaka i skuldträsket
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Myra" data-source="post: 334832" data-attributes="member: 3225"><p>Jag har även en separat lista för alla inkassoskulder där jag bockar av varje månad att skulden är betald. Så har jag koll och känner mig trygg att jag inte råkat glömma nån betalning. </p><p>De papperna jag visade här med bilder har jag löst längst fram i pärmen. Så jag snabbt kan ta fram och ögna igenom, burkar göra det ofta. </p><p></p><p>Sen använder jag olika färger på A4 papper som avdelare. Längst fram i pärmen (om man inte räknar de lösa papperna) har jag "avdelningen" med räkningar som jag inte betalat föregående månad, det står AKUT på ett rött A4 papper. Så jag snabbt kan se vilka jag hoppat över och där tittar jag alltid först när jag ska planera betalningar. Nuförtiden kan det vara tomt där under flera månader. Förut var det alltid flera olika räkningar som hamnade där.</p><p>Efter "avdelningen" Akut kommer alla andra räkningar, sorterade efter förfallodatum och brukar även ringa in förfallodatumet med röd penna. När pengarna är slut och min skuldplanering är klar för månaden flyttar jag över obetalda räkningar till Akut (om det finns sådana). </p><p></p><p>Som "avdelning" nr 3 har jag alla betalda räkningar, de sätter jag in (och avgränsar fr de övriga med annan färg på ett A4 papper). Jag skriver med röd penna i högra hörnet på varje räkning vilket datum jag betalat den och längst ner skriver jag hur mkt jag betalat in. Om det beloppet jag betalat in inte skiljer sig fr beloppet på fakturan då ringer jagin beloppet med röd penna. Men ibland är det olika belopp, t ex de jag kör snöbollsmetoden på betalar jag in mer samt andra räkningar som avser skulder brukar jag ofta avrunda uppåt när jag betalar, 200 kr istället för 149 t ex. </p><p></p><p>Sen har jag en avdelning med t ex beslut fr Csn hur mkt vi ska betala under året etc. </p><p></p><p>Alla fakturor som rör inkasso har jag i en separat avdelning bara för att jag vill ha extra koll på allt som har med inkasso att göra. På ett papper har jag skrivit alla aktuella inkasso jag har i dagsläget samt hur jag får räkningarna, t ex på Gothia har jag skrivit Kivra, <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9044" target="_blank">Svea</a> Everyday+ står det Post på, Svea <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9022" target="_blank">Flexlimit</a> står det Mejl etc. så jag vet exakt. På de fakturor som kommer i Kivra har jag skrivit lathund med ocr nummer och bankgiro så jag kan betala när det är dags utan att logga in i Kivra. </p><p></p><p>Jag är sjukt nöjd med mitt system jag har idag med tanke på att för några år sedan la jag allt i en papperspåse, sen ändrade jag till att stapla alla brev på en hög och när det var dags att betala räkningar när lönen kom valde jag ut fr högen de absolut viktigaste och sen fortsatte jag till de andra tills pengarna var slut. Dagen då lönen kom var väldigt ångestfylld då jag skulle plöja igenom en jättehög med oöppnade räkningar och göra det bästa av situationen. Nu bläddrar jag i pärmen ofta och har koll på allt. Älskar att betala räkningar, önskar bara att det fanns mindre av dem men det kommer det med!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Myra, post: 334832, member: 3225"] Jag har även en separat lista för alla inkassoskulder där jag bockar av varje månad att skulden är betald. Så har jag koll och känner mig trygg att jag inte råkat glömma nån betalning. De papperna jag visade här med bilder har jag löst längst fram i pärmen. Så jag snabbt kan ta fram och ögna igenom, burkar göra det ofta. Sen använder jag olika färger på A4 papper som avdelare. Längst fram i pärmen (om man inte räknar de lösa papperna) har jag "avdelningen" med räkningar som jag inte betalat föregående månad, det står AKUT på ett rött A4 papper. Så jag snabbt kan se vilka jag hoppat över och där tittar jag alltid först när jag ska planera betalningar. Nuförtiden kan det vara tomt där under flera månader. Förut var det alltid flera olika räkningar som hamnade där. Efter "avdelningen" Akut kommer alla andra räkningar, sorterade efter förfallodatum och brukar även ringa in förfallodatumet med röd penna. När pengarna är slut och min skuldplanering är klar för månaden flyttar jag över obetalda räkningar till Akut (om det finns sådana). Som "avdelning" nr 3 har jag alla betalda räkningar, de sätter jag in (och avgränsar fr de övriga med annan färg på ett A4 papper). Jag skriver med röd penna i högra hörnet på varje räkning vilket datum jag betalat den och längst ner skriver jag hur mkt jag betalat in. Om det beloppet jag betalat in inte skiljer sig fr beloppet på fakturan då ringer jagin beloppet med röd penna. Men ibland är det olika belopp, t ex de jag kör snöbollsmetoden på betalar jag in mer samt andra räkningar som avser skulder brukar jag ofta avrunda uppåt när jag betalar, 200 kr istället för 149 t ex. Sen har jag en avdelning med t ex beslut fr Csn hur mkt vi ska betala under året etc. Alla fakturor som rör inkasso har jag i en separat avdelning bara för att jag vill ha extra koll på allt som har med inkasso att göra. På ett papper har jag skrivit alla aktuella inkasso jag har i dagsläget samt hur jag får räkningarna, t ex på Gothia har jag skrivit Kivra, [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9044"]Svea[/URL] Everyday+ står det Post på, Svea [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9022"]Flexlimit[/URL] står det Mejl etc. så jag vet exakt. På de fakturor som kommer i Kivra har jag skrivit lathund med ocr nummer och bankgiro så jag kan betala när det är dags utan att logga in i Kivra. Jag är sjukt nöjd med mitt system jag har idag med tanke på att för några år sedan la jag allt i en papperspåse, sen ändrade jag till att stapla alla brev på en hög och när det var dags att betala räkningar när lönen kom valde jag ut fr högen de absolut viktigaste och sen fortsatte jag till de andra tills pengarna var slut. Dagen då lönen kom var väldigt ångestfylld då jag skulle plöja igenom en jättehög med oöppnade räkningar och göra det bästa av situationen. Nu bläddrar jag i pärmen ofta och har koll på allt. Älskar att betala räkningar, önskar bara att det fanns mindre av dem men det kommer det med! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Skuldreducering
Tillbaka i skuldträsket
Topp