Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
till ALLA på forumet !
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lize" data-source="post: 119185" data-attributes="member: 1435"><p>Jodå, jag hade 25 tkr/månad i löneutmätning och skulden minskade med knappt 3 tkr/månad. Vad som gör det är följande:</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">När man släpper till inkasso stiger räntan dramatiskt. Dåliga lånevillkor blir katastrofala.</li> <li data-xf-list-type="ul">När man väl beslutat sej för att släppa till inkasso, så verkställer inte alla på en gång. Exempelvis tog det 1 år för mitt BN-lån att komma med i löneutmätningen. 400 tkr med 30% ränta... (var 15% från början). På så sätt ökade min skuld från drygt 700 tkr till över 1 Mkr utan att jag tog ett endaste lån. Denna ökningen kostade mej 81 tkr/år i "extra" ränta. Totalt sett så betalade jag 270 tkr ränta/år + avgifter på 600 kr/lån/år, i mitt fall nästan 14 tkr.</li> <li data-xf-list-type="ul">Flera aktörer bollar fram och tillbaka med skulderna under tiden man har löneutmätning, ena stunder är ligger skulden för utmätning hos KFM för att sedan dras tillbaka under ett antal månader och gotta till sej med ränta.</li> <li data-xf-list-type="ul">En del verkställer inte alls, jag hade en skuld på drygt 40 tkr som bara låg och tickade ränta. Man har små möjligheter att betala utöver löneutmätningen.</li> </ul><p></p><p>Så går det till att bli evighetsgäldenär trots stora inkomster.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lize, post: 119185, member: 1435"] Jodå, jag hade 25 tkr/månad i löneutmätning och skulden minskade med knappt 3 tkr/månad. Vad som gör det är följande: [LIST] [*]När man släpper till inkasso stiger räntan dramatiskt. Dåliga lånevillkor blir katastrofala. [*]När man väl beslutat sej för att släppa till inkasso, så verkställer inte alla på en gång. Exempelvis tog det 1 år för mitt BN-lån att komma med i löneutmätningen. 400 tkr med 30% ränta... (var 15% från början). På så sätt ökade min skuld från drygt 700 tkr till över 1 Mkr utan att jag tog ett endaste lån. Denna ökningen kostade mej 81 tkr/år i "extra" ränta. Totalt sett så betalade jag 270 tkr ränta/år + avgifter på 600 kr/lån/år, i mitt fall nästan 14 tkr. [*]Flera aktörer bollar fram och tillbaka med skulderna under tiden man har löneutmätning, ena stunder är ligger skulden för utmätning hos KFM för att sedan dras tillbaka under ett antal månader och gotta till sej med ränta. [*]En del verkställer inte alls, jag hade en skuld på drygt 40 tkr som bara låg och tickade ränta. Man har små möjligheter att betala utöver löneutmätningen. [/LIST] Så går det till att bli evighetsgäldenär trots stora inkomster. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
till ALLA på forumet !
Topp