Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tidsfrist omprövning - engångsbetalning.

Tjenixen.

Jag omprövade januari själv (dubbla löner) och skrev att jag ville betala med.

Beslut bör komma vilken dag som helst - ca 100 000 som ska betalas utöver min vanliga betalplan.

Det innebär således att beloppet ska in 31 juli (då juni är betalningsfri).

Men min fråga år följande, hur lång tid tror ni att man har på sig innan borgenärerna hade/kan ompröva hela saneringen och därmed får ens sanering upphövd?

Tror ni det är lugnt om man betalar 10:e augusti? 25:e augusti?

Jag vet att det bästa är att betala i utsatt tid alltså sista juli men vill ändå veta vad man har att förhålla sig till.

När det gäller påminnelser och meddelande till borgenärer skiljer det nog inget med större engångsbelopp mot löpande.

När det gäller påminnelser och meddelande till borgenärer skiljer det nog inget med större engångsbelopp mot löpande.

Tack för svar.

Jo men löpande finns det ju domar att luta sig på som säger är du sen 1-2 månader så sägs ju inte din betalplan/skuldsanering upp.

Men hur funkar det med engångsbeloppet? Där kan man väl inte "släpa" i tre år utan att det händer något?

Tack för svar.

Jo men löpande finns det ju domar att luta sig på som säger är du sen 1-2 månader så sägs ju inte din betalplan/skuldsanering upp.

Men hur funkar det med engångsbeloppet? Där kan man väl inte "släpa" i tre år utan att det händer något?

Förhoppningsvis inte

Kan man vara sen en vecka då?
Är det inte lite märkligt att man fått skuldsanering som är en rehabilitering av ens ekonomi.
Som betyder att man ska ta ansvar för sin ekonomi vilket bla innebär att betala sina räkningar i tid. Varför vill du inte betala i tid bara?

Nu kan man ju säkert ha synpunkter på det, precis som man kan ha synpunkter på att du gång på gång söker skuldsanering istället för att betala dina lån som du signrat ett låneavtal på att du ska betala och sköta men inte gör det.
Det är nog många med ordnad ekonomi som ifrågasätter ansvaret i det och tycker det är väldigt märkligt.

Men med det sagt så rör inte trådens frågeställning varken det eller det som du skriver.
Jag vill veta regelverket och rutinerna, inte diskutera ekonomisk rehabilitering.

Nu kan man ju säkert ha synpunkter på det, precis som man kan ha synpunkter på att du gång på gång söker skuldsanering istället för att betala dina lån som du signrat ett låneavtal på att du ska betala och sköta men inte gör det.
Det är nog många med ordnad ekonomi som ifrågasätter ansvaret i det och tycker det är väldigt märkligt.

Men med det sagt så rör inte trådens frågeställning varken det eller det som du skriver.
Jag vill veta regelverket och rutinerna, inte diskutera ekonomisk rehabilitering.
Har du provat kontakta KFM i frågan?
Det finns ju en grundtanke bakom frågan, så antingen har du spenderat pengarna? eller så har du en annan plan för dem :)

Återigen. Finns inget case. Inget beslut. Ingenting. Jag vet inte hur mycket jag ska betala eller när jag ska betala.

Jag har ett jobb där jag ofta kan få engångsbonusar inbetalda. Jag kan utöver den här omprövning jag gjort hamna i samma situation 5-7 gånger under saneringen.

Vill veta hur processen och rutinen är. Om man måste betala omgående eller om saneringen sägs upp om man inte gör det.

Återigen. Finns inget case. Inget beslut. Ingenting. Jag vet inte hur mycket jag ska betala eller när jag ska betala.

Jag har ett jobb där jag ofta kan få engångsbonusar inbetalda. Jag kan utöver den här omprövning jag gjort hamna i samma situation 5-7 gånger under saneringen.

Vill veta hur processen och rutinen är. Om man måste betala omgående eller om saneringen sägs upp om man inte gör det.
Och där har du en perfekt fråga att ställa till KFM :)

Men nej, mest troligen sägs inte saneringen upp om du skulle vara 5 dagar sen med en engångs inbetalning. Om du däremot inte betalar in den på flera månader så kanske någon höjer på ögonbrynen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp