Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Thorn/inkasso
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flugsvampen" data-source="post: 17273" data-attributes="member: 838"><p><strong>Strunta i <a href="http://www.xn--lnforum-exa.se/besok/29" target="_blank">Thorn</a>! Det är mitt bästa råd!</strong></p><p></p><p>Det står tydligt och klart i Inkassolagen att man har rätt att avsäga sig muntlig kontakt. Det räcker att meddela inkassoföretaget via e-post. Om det sedan inte respekterar din önskan kan du faktiskt polisanmäla dem. Tyvärr vill man sällan ta till så drastiska åtgärder. Jag fick "släppa allt" för ca 1 år sedan. Jag skrev till alla företag som jag var skyldig pengar och förklarade situationen. Alla utom <a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/29" target="_blank">Thorn</a> svarade vänligt att det var trist det som hade hänt. Thorn däremot svarade att de inte samarbetade med Kronofogden och att jag hade en skyldighet att en gång i månaden ringa upp dem och redogöra för min privata ekonomi. Jag blev jättenervös, för jag var så osäker då på allt som skulle ske med inkasso och Kronofogden. Min budget- och skuldrådgivare sade då att jag hade inget att frukta. Om Thorn inte ville lämna vidare till Kronofogden så var det deras problem. Jag fick även veta att jag inte behövde prata med dem. Jag hade i mitt mejl till dem sagt att jag undanbad mig muntlig kontakt. </p><p>Thorn lämnade mig ifred en tid men de ringer mig ändå några gånger per vecka, trots att jag har undanbett mig muntlig kontakt. De använder så kallade callcenter och ringer med olika nummer men jag brukar kolla upp telefonnummer på nätet och hittar då att det nästan alltid rör sig om Thorn. Jag svarar helt enkelt inte när de ringer.</p><p> </p><p>Jag bara längtar efter den dagen de inser att jag inte kan betala, att jag har ansökt om skuldsanering, och därmed lämnar in ärendet till Kronofogden så att deras ringande upphör. </p><p>Övriga jag har skulder till har inte alls burit sig åt så här. Visst några samtal har jag haft. Men det har annars gått till inkasso och sedan Kronofogden och nästan all kommunikation har skett via mejl eller vanlig post. </p><p>Om du upplever Thorns agerande som telefonterror så skicka dem ett mejl och tala om att du inte önskar muntlig kontakt med dem, allt enligt inkassolagen. Om de sedan struntar i detta och fortsätter ringa och du känner dig hotad eller rädd så kan du polisanmäla dem för terror och brott mot inkassolagen.</p><p>Men mitt enklaste råd är att bara strunta i dem. Om du vet att du inte kan betala och ska "släppa allt" så är det lika bra att inte prata med dem. Om du däremot vet att du nog kan klara av att betala av till dem, men kanske en lägre månadssumma, då kanske du bör prata med dem. Ring då helst direkt till deras inkasso. Att prata med personal från deras callcenter går inte. Den jag fick prata med där en gång uppträdde så otrevligt och faktiskt, enligt mig, hotfullt så sådana samtal vill jag inte råka ut för mer. Ja, jag är skuldsatt men jag är en levande människa och jag ska inte behöva förnedras på grund av vad som hänt. Jag vill ju göra rätt för mig nu och mitt liv är helt annorlunda idag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flugsvampen, post: 17273, member: 838"] [b]Strunta i [URL="http://www.xn--lnforum-exa.se/besok/29"]Thorn[/URL]! Det är mitt bästa råd![/b] Det står tydligt och klart i Inkassolagen att man har rätt att avsäga sig muntlig kontakt. Det räcker att meddela inkassoföretaget via e-post. Om det sedan inte respekterar din önskan kan du faktiskt polisanmäla dem. Tyvärr vill man sällan ta till så drastiska åtgärder. Jag fick "släppa allt" för ca 1 år sedan. Jag skrev till alla företag som jag var skyldig pengar och förklarade situationen. Alla utom [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/29"]Thorn[/URL] svarade vänligt att det var trist det som hade hänt. Thorn däremot svarade att de inte samarbetade med Kronofogden och att jag hade en skyldighet att en gång i månaden ringa upp dem och redogöra för min privata ekonomi. Jag blev jättenervös, för jag var så osäker då på allt som skulle ske med inkasso och Kronofogden. Min budget- och skuldrådgivare sade då att jag hade inget att frukta. Om Thorn inte ville lämna vidare till Kronofogden så var det deras problem. Jag fick även veta att jag inte behövde prata med dem. Jag hade i mitt mejl till dem sagt att jag undanbad mig muntlig kontakt. Thorn lämnade mig ifred en tid men de ringer mig ändå några gånger per vecka, trots att jag har undanbett mig muntlig kontakt. De använder så kallade callcenter och ringer med olika nummer men jag brukar kolla upp telefonnummer på nätet och hittar då att det nästan alltid rör sig om Thorn. Jag svarar helt enkelt inte när de ringer. Jag bara längtar efter den dagen de inser att jag inte kan betala, att jag har ansökt om skuldsanering, och därmed lämnar in ärendet till Kronofogden så att deras ringande upphör. Övriga jag har skulder till har inte alls burit sig åt så här. Visst några samtal har jag haft. Men det har annars gått till inkasso och sedan Kronofogden och nästan all kommunikation har skett via mejl eller vanlig post. Om du upplever Thorns agerande som telefonterror så skicka dem ett mejl och tala om att du inte önskar muntlig kontakt med dem, allt enligt inkassolagen. Om de sedan struntar i detta och fortsätter ringa och du känner dig hotad eller rädd så kan du polisanmäla dem för terror och brott mot inkassolagen. Men mitt enklaste råd är att bara strunta i dem. Om du vet att du inte kan betala och ska "släppa allt" så är det lika bra att inte prata med dem. Om du däremot vet att du nog kan klara av att betala av till dem, men kanske en lägre månadssumma, då kanske du bör prata med dem. Ring då helst direkt till deras inkasso. Att prata med personal från deras callcenter går inte. Den jag fick prata med där en gång uppträdde så otrevligt och faktiskt, enligt mig, hotfullt så sådana samtal vill jag inte råka ut för mer. Ja, jag är skuldsatt men jag är en levande människa och jag ska inte behöva förnedras på grund av vad som hänt. Jag vill ju göra rätt för mig nu och mitt liv är helt annorlunda idag. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Inkasso
Thorn/inkasso
Topp