Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Telia finance lägger ner

Fick brev från telia finance tydligen lägger dom ner i från februari nästa år . Undrar om det räntefria ger för dåliga pengar?

Fick brev från telia finance tydligen lägger dom ner i från februari nästa år . Undrar om det räntefria ger för dåliga pengar?
Antagligen. Deras kreditkontroll är inte heller den bästa. Jag kunde för några år sen beställa mobil och platta med 11 anmärkningar

Tror de successivt kommer att förlora sina stamkunder. Jag har varit trogen i många år hos Telia och haft en deras kontokredit via Telia Finance där jag alltid förnyat mina telefon med räntefri kredit. Skulle aldrig välja Klarna som de numera har gått över till i sin webbutik.

Jasså? Har inte fått något. Tecknat en ny mobil för 1-2månad sedan ungefär. Med 36mån avbetalning. Jag är spärrad på klarna. Så det suger isåf.

Min betalplan på skuldsanering avslutas nästa höst. Men har ju fortsatt anmärkningar och klarna vet jag inte om jag ä välkommen till sen. Vill inte tvingas köpa mobil kontant i framtiden.

Jasså? Har inte fått något. Tecknat en ny mobil för 1-2månad sedan ungefär. Med 36mån avbetalning. Jag är spärrad på klarna. Så det suger isåf.

Min betalplan på skuldsanering avslutas nästa höst. Men har ju fortsatt anmärkningar och klarna vet jag inte om jag ä välkommen till sen. Vill inte tvingas köpa mobil kontant i framtiden.
Att köpa mobil kontant är det bästa att göra. Gör alltid det.
Slipper du dessa dyra kostnader

Fick Du köpa ny mobil på avbetalning under pågående skuldsanering?
Då kan jag nog också tycka att det är lite bristfällig kreditbedömning…

Att köpa mobil kontant är det bästa att göra. Gör alltid det.
Slipper du dessa dyra kostnader

Fast mobilen blir bra mycket billigare om du låser dig på ett abonnemang. Jag fick en Google pixel 10 pro för 2880kr av halebop. Den kosta runt 10 tusen om du köper kontant

Fick Du köpa ny mobil på avbetalning under pågående skuldsanering?
Då kan jag nog också tycka att det är lite bristfällig kreditbedömning…

Jag hade en gammal beviljad kredit på 10k som minskat genom åren då jag skött den betalningen för jag ansett den hör till mobilabonnemanget. Så lät aldrig den gå till kronofogden

Fast mobilen blir bra mycket billigare om du låser dig på ett abonnemang. Jag fick en Google pixel 10 pro för 2880kr av halebop. Den kosta runt 10 tusen om du köper kontant
Men det är just det jag hatar. Att låsa sig. Nej. Ingen frihet då.

Sen är det väl emot reglerna att nyttja krediter och lån under tiden av en skuldsanering. Lite otacksamt gentemot möjligheten för för skuldsanering genom att fortsätta nyttja krediter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp