Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tar verkligen Nordea UC på beställning av nytt kort?

Skulle beställa hem nytt visakort då mitt gått sönder (inte med kredit)

"” Ja, jag har läst och godkänner allmänna
villkor (PDF) för Bankkort Visa. Jag
godkänner att Nordea tar kreditupplysning.
(Om du har en skrivare: Skriv ut de
allmänna villkoren och spara dem.)” "

Hur kan de ta en UC om man beställer hem ett nytt vanligt kort liksom? Har nu mejlat och frågat, intressant att se vad de svarar.

MvH

Jo, det är nog rätt att de kan ta en UC. Jag minns att jag för ett antal år sedan ville ha ett VISA-kort av Swedbank istället för mitt Maestrokort. Jag önskade INGEN kredit. Jag fick kortet men först kom en UC i brevlådan. Så de tar nog en UC för att du ska få ett nytt kort. Tyvärr!

Jo, det är nog rätt att de kan ta en UC. Jag minns att jag för ett antal år sedan ville ha ett VISA-kort av Swedbank istället för mitt Maestrokort. Jag önskade INGEN kredit. Jag fick kortet men först kom en UC i brevlådan. Så de tar nog en UC för att du ska få ett nytt kort. Tyvärr!

Skandal, att ta UC för att få ett nytt visakort utan kredit. Ska precis skicka in alla papper för att ta lån på lägenheten och där tar de en UC så just nu ska jag inte dra på mig onödiga förfrågningar. Blir att skita i att ta ut pengar och bara köra, med kort (chipp maskiner) och när jag väl beställer så tar man ett extra så man har hemma.

Skulle beställa hem nytt visakort då mitt gått sönder (inte med kredit)

"” Ja, jag har läst och godkänner allmänna
villkor (PDF) för Bankkort Visa. Jag
godkänner att Nordea tar kreditupplysning.
(Om du har en skrivare: Skriv ut de
allmänna villkoren och spara dem.)” "

Hur kan de ta en UC om man beställer hem ett nytt vanligt kort liksom? Har nu mejlat och frågat, intressant att se vad de svarar.

MvH

Det är väl bara ett ersättningskort du ska ha för att det gamla gått sönder? Inte ett helt nytt konto/kort??? I så fall fattar jag inte vad de ska med UC till, blir intressant och se vad de svarar tycker jag med!

Gå in på Nordeakontor

Om ditt kort gått sönder så går du in på ett Nordeakontor och visar kortet och då beställer dom bara ett nytt. Kan aldrig tänka mig att du får en upplysning då. Jag har då fått ersättningskort när mitt gick sönder via Swedbank utan UC men jag gick då in och visade det trasiga kortet och då sa dom "då beställer vi ett nytt". Men OM ett konto skulle vara övertrasserat så blir dt nog inget kort förrän övertrasseringen är inbetald.

VISA-kort fungerar även när en betalterminal är offline och inte kan kolla om det finns täckning på kontot, därav har alla kort en form av kredit.

Nej, Nordea gör inte kreditupplysning vid bankkort längre. Pratade just med dem via facebook och ringde sen upp. Gick hur lätt som helst att få bankkortet. Att de står på "mina sidor" att kreditupplysning görs ska de försöka ta bort.
Så nu är detta dilemma löst =) .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp