Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tar ONEA uc? Detta sa om te mej idag kan de stämma??

Aha...jag har inge aktuellt hos kronofogden elr skulder men dock 15 betalningsanmärkningar:/ tjänar rätt bra ändå..

Hm vad menas med underskott av kapital?
Underskott av kapital är de ränteutgifter du har under året på dina lån som din skatteåterbäring baseras på

Förutom kreditupplysning står det i Oneas villkor kan även tjänsten Instantor ) komma att användas då går de in på ditt lönekonto och kollar dina transaktioner.

Senast ändrad:
De kollar din lön och dina utgifter/betalningar

Åh fifan då kan dom ju se om man har lån o annat man betalar på...men obehagligt att dom kan gå in o kolla sådär men e du säker på de? Kundtjäst sa bara dom använde sig av de där Credit safe:/

Åh fifan då kan dom ju se om man har lån o annat man betalar på...men obehagligt att dom kan gå in o kolla sådär men e du säker på de? Kundtjäst sa bara dom använde sig av de där Credit safe:/
Så här står det i Oneas Allmänna Villkor:
2. Kreditprövning

En kreditprövning genomförs alltid av Onea innan lån kan beviljas. Låntagaren godkänner vid Låneavtalets ingående att sedvanlig kreditprövning genomförs. Som ett led i kreditprövningen kan Onea komma att inhämta kreditupplysning hos ett kreditupplysningsföretag. Onea förbehåller sig rätten att inhämta kompletterande information om Låntagarens ekonomiska situation och rätten att göra förnyade kreditprövningar. Vid kreditprövning kan även tjänsten Instantor (www.instantor.se) komma att användas om Låntagaren särskilt godkänner detta.

Aha så pass....aldrig hört talas om den där kredit tjänsten instantor där dom kan kolla men då måste man godkänna de elr kollar dom ändå?

Vet du hur pass hårda dom är onea? Med betalnings anmärkningar osv?

Aha så pass....aldrig hört talas om den där kredit tjänsten instantor där dom kan kolla men då måste man godkänna de elr kollar dom ändå?

Vet du hur pass hårda dom är onea? Med betalnings anmärkningar osv?
Instantor tycker ja e lite obehaglig, de kan kolla igenom dina kontoutdrag och så.

Tror de e rätt kört för mig att ansöka hos onea nu I slutet av månaden när min vivus avbetalningsplan e borta :( de va ja som frågade om avbetalningsplan o dom erbjöd sig de..Har betalat i tid varje månad o ibland till p me extra...så skriver vivus detta att dom inte kan bevilja nå lån efter min avbetalningsplan..syftar då inte på o låna av vivus utan o låna hos Onea för o betala bort mina sista skit saker o på så sätt ha ett lån o betala på..:(

Från vivis: När amorteringsplanen är slutbetalt kan du alltid ansöka om ett nytt. För varje ny låneansökan tas en ny kreditupplysning samt översikt över tidigare lånehistorik. Det går enbart att ha ett lån hos oss i taget, därav informerade vi dig att efter att du ska slut ha löst ditt pågående lån kan du ta en ny låneansökan. Detta innebär inte att din låneansökan per automatik går igenom. Efter att vi granskat din tidigare lånehistorik har vi kommit fram till att i dagsläget har vi inte möjlighet till att bevilja ett lån till dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp