Ja, man får ta emot gåvor och sälja saker. (Även köpa bil och andra saker). Det finns ingen som bevakar en, man är ju inte livegen och det är inte förbjudet att leva normalt.Får man ta emot pengar vid skuldsanering. Tänker om man får i gåva, säljer grejer på blocket osv. Måste man ompröva allt? Hur har ni gjort?
Ja, man får ta emot gåvor och sälja saker. (Även köpa bil och andra saker). Det finns ingen som bevakar en, man är ju inte livegen och det är inte förbjudet att leva normalt.
Det är bara om det handlar om större belopp i tex arv, vinst som påverkar betalningsförmågan väsentligt man ska ompröva.
Fast dom ser ju inte om man fått lite pengar av en anhörig el sålt grejer. Dom tar kreditupplysningar o kontrollerar inkomsten.Borgenärerna som är med i betalplanen gör ju det?
Sen är det ju inte alla som bevakar en. Hade själv måååånga borgenärer o under mina fem år var det..om jag minns rätt..bara ett bolag som gjorde kreditupplysning en gång om året (första året kan det ha varit någon mer). Ingen upplysning togs sista året av saneringen. Maken fick aldrig någon upplysning tagen.Så är det säkert, jag hade bara invändningar mot att ingen bevakar en.
Ja, det var så jag menade förstås. Att ingen bevakar ens konton och transaktioner osv. Borgenärerna kan ju ta upplysningar ja.Fast dom ser ju inte om man fått lite pengar av en anhörig el sålt grejer. Dom tar kreditupplysningar o kontrollerar inkomsten.
Men vinst syns väl inte på en kreditupplysning eller?Ja, man får ta emot gåvor och sälja saker. (Även köpa bil och andra saker). Det finns ingen som bevakar en, man är ju inte livegen och det är inte förbjudet att leva normalt.
Det är bara om det handlar om större belopp i tex arv, vinst som påverkar betalningsförmågan väsentligt man ska ompröva.
Nej.Men vinst syns väl inte på en kreditupplysning eller?