Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Törs man hoppas på en betalplan?

Hej!
Har inledande sedan 23:e oktober, tror ni man törs hoppas på att få förslag på skuldsanering innan handläggaren går på julledigt i december?
Står ju att man normalt får ett förslag inom 6-7 veckor om man går vidare och det skulle ju kännas som en trevlig julklapp om man får det.

Grattis till inledande!

Ja, det ska vara lugnt. Det är handläggaren själv som skrivit 6-7 veckor i inledande beslutet och ingen standardiserad väntetid. Hade utgått från att 6-7 veckor stämmer ganska bra med andra ord.

- 6 Veckor efter 23 Oktober är 4e December
- 7 Veckor efter 23 Oktober är 11e December

Hade förväntat mig att betalplan kommer veckan 8-12 December.

Senast ändrad:
Grattis till inledande!

Ja, det ska vara lugnt. Det är handläggaren själv som skrivit 6-7 veckor i inledande beslutet och ingen standardiserad väntetid. Hade utgått från att 6-7 veckor stämmer ganska bra med andra ord.

En liten uppdatering, tyvärr inte fått någon betalplan denna vecka, så bara hoppas man får den nästa vecka.
Skulle kännas lite tungt med ett avslag nu, men är beredd på att det kan hända.

Grattis till inledande!

Fyller väl på med en ny uppdatering, har gått 11v nu och fortfarande inte fått någon betalplan eller hört något från handläggaren.
Men har ju varit jul och mellandagar, så hoppas på nästa vecka.
Får jag inget nästa vecka eller hör något från handläggaren kommer jag ringa och fråga hur det ligger till.
Går verkligen ingen nöd på mig, men vore skönt att få en betalplan så man vet att man kommit vidare.
Uppdaterar om och när det händer något.

Fyller väl på med en ny uppdatering, har gått 11v nu och fortfarande inte fått någon betalplan eller hört något från handläggaren.
Får jag inget nästa vecka eller hör något från handläggaren kommer jag ringa och fråga hur det ligger till.
Går verkligen ingen nöd på mig, men vore skönt att få en betalplan så man vet att man kommit vidare.
Jag fick betalplan samma stund som inledande,varför skiljer sig sånt? Kompletteringar?

Jag väntade 96dgr har jag för mig. Det kan verkligen ta sin tid.

Jag fick betalplan samma stund som inledande,varför skiljer sig sånt? Kompletteringar?

När folk här skriver att man fått betalplan så menar man inte att man fått betalplan, man menar att man fått "förslag på skuldsanering" med eller utan betalplan.

Varför folk inte vill skriva förslag på skuldsanering är lika oklart som varför "skulder hos kronofogden" är synonymt med löneutmätning.

När folk här skriver att man fått betalplan så menar man inte att man fått betalplan, man menar att man fått "förslag på skuldsanering" med eller utan betalplan.

Varför folk inte vill skriva förslag på skuldsanering är lika oklart som varför "skulder hos kronofogden" är synonymt med löneutmätning.
Inledande med betalplan ja,men varför får inte alla det vid inledande? Jag skulle haft samma belopp som vid inledande men såklart frugan började jobba 2 veckor efter inledande efter att varit mammaledig samt arbetslös sista 5 åren

I första inlägget skrev jag förslag på skuldsanering, men då jag svarade på LUPs inlägg skrev jag på samma vis som han då dom flesta här inne gör det.

Inledande med betalplan ja,men varför får inte alla det vid inledande? Jag skulle haft samma belopp som vid inledande men såklart frugan började jobba 2 veckor efter inledande efter att varit mammaledig samt arbetslös sista 5 åren
Ungefär en tredjedel av alla skuldsaneringar är utan betalplan..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp