Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tänk tänk, friheten utan kreditkort

Hej. Nu ska ja skriva så det blir både glädje och idiotförklarad. 1. Ni som läser och skriver här vet vad ja menar. 2 kört några år med kreditkort.bensin, mat, SAS. Alla kort har rabatt och så tjänar man lite när man använder.. ok!! 3. Jag valde att avsluta och betala allt. Känslan av att ej få dessa räkningar är underbart , givetvis var det gött med den där gratisresa med frugan 1-Klass till Kreta en vecka!! NEJ NEJ... 4. Ja säger att kriga på och kämpa för friheten utan kreditkort om ni INTE har god kontroll.. var själv aldrig så vilse men less på massa räkningar!! Skriv, bomba med feedback och idé,skäll? Hej på er!!

Hej. Nu ska ja skriva så det blir både glädje och idiotförklarad. 1. Ni som läser och skriver här vet vad ja menar. 2 kört några år med kreditkort.bensin, mat, SAS. Alla kort har rabatt och så tjänar man lite när man använder.. ok!! 3. Jag valde att avsluta och betala allt. Känslan av att ej få dessa räkningar är underbart , givetvis var det gött med den där gratisresa med frugan 1-Klass till Kreta en vecka!! NEJ NEJ... 4. Ja säger att kriga på och kämpa för friheten utan kreditkort om ni INTE har god kontroll.. var själv aldrig så vilse men less på massa räkningar!! Skriv, bomba med feedback och idé,skäll? Hej på er!!
Förstår din känsla till fullo.
Varje månad betalar man, använder krediten igen om och om igen som ett ekorrhjul.
Att använda "egna" pengar är bästa känslan.

Japp.. det är ju bra känsla . Ja det är då bara diskutera och komma med ide

Jag använder mitt kreditkort med att jag sätter in de pengar som ska gå åt kommande månad i förväg på mitt kort. Då får jag poäng och har samtidigt tillgång till en buffert. Samt att jag kan betala räkningar med kortet i nödfall.

Jag använder mitt kreditkort med att jag sätter in de pengar som ska gå åt kommande månad i förväg på mitt kort. Då får jag poäng och har samtidigt tillgång till en buffert. Samt att jag kan betala räkningar med kortet i nödfall.
Jag gör precis likadant!

Japp det är ju smart, Ett kort som fått bra betyg är remember card. Ska ta mig en kolla på kreditkort får vi se om det finns något bra.

fråga om kreditkort:
Det ni nämner här är ju bara fördelaktigt de första 50-60 dagarna då det är räntefritt på kortet, sen blir det ju ränta även om du har betalat tillbaka krediten en gång? eller får man på nytt räntefritt så länge det inte finns någon skuld?
Jag pratade med många kunder när jag jobbade på en låneförmedling som använde sitt kreditkort till räkningar, mat, nöjen osv istället för sin lön, och sen när fakturan kom nästa månad så betalade de in allt, tänker att kreditkortsbolagen tjänar ju inte ett öre på en sån lösning om dessutom kortet är gratis tex ?

Jo du har rätt i det du skriver. Har man 60dagar räntefritt är det bara faktura avgift om man ej har e-faktura. 60=2st löner samt barnbidrag om man har det.... min tanke är inte att handla allt på kortet i 60dagar och betala allt då.. det blir lätt att man är uppe i 40-50 tusen så kommer lönen (beror ju på hur mycket man tjänar) kanske man ej kan betala allt då!!!! FARLIGT! MEN om du tex köper 4däck 10000kr. Så är det ju 5000x2 inte lika kännbart på lönen .. lever utan kort jag så mitt kreditbetyg ska bli så bra som möjligt 2021 .ska kika runt efter att ev skaffa ett bra kort 2021 till plånboken men vill ha ett som jag känner själv är värt/man kan ha koll på!

Sorry missa. Om du betalar hela skulden dag 60 (registrerad på kortet) är det ingen ränta. Handlar du dag 61. Är det ingen ränta heller fram till dag 60 igen... MEN OM DU BETALAR 90%av skulden dag 60 så är det ränta på dom 10%som du ej betalat in dag 61!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp