Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Swisha den som har löneutmätning?

Har en fråga, hyran vi betalar ska betalas från mannens konto för han står på kontraktet men om han får löneutmätning, kan jag fortfarande swisha honom hälften av hyran då och skriva ”hyra” eller är det bättre att han betalar hela hyran och jag andra utgifter som mat?
Jag hade försörjningsstöd några månader innan jobb efter studier och minns att alla överföringar från bekanta räknades som inkomst (drogs av månaden därpå) och blir därför rädd att min överföring på några tusen kronor till honom kommer göra att det beloppet räknas som inkomst.
Ursäkta dum fråga.

Soc betraktar varenda krona man får in på kontot som en inkomst. KFM kollar dock inte kontoutdrag. När utmätningen har börjat så görs det bara en koll av kontot en gång om året, och då för att mäta ut det som överskrider förbehållsbeloppet. Hur pengarna kommit dit skiter de däremot i.

Bankerna brukar dock gilla att fråga varför man gör många kontantuttag eller swishöverföringar.

Soc betraktar varenda krona man får in på kontot som en inkomst. KFM kollar dock inte kontoutdrag. När utmätningen har börjat så görs det bara en koll av kontot en gång om året, och då för att mäta ut det som överskrider förbehållsbeloppet. Hur pengarna kommit dit skiter de däremot i.

Bankerna brukar dock gilla att fråga varför man gör många kontantuttag eller swishöverföringar.

Jag tänkte om kfm är noga med att han bara ska betala hälften av hyran. Men då kan väl han betala hela och jag extra mat, spelar kanske ingen roll hur man fördelar det man får behålla.

Jag tänkte om kfm är noga med att han bara ska betala hälften av hyran. Men då kan väl han betala hela och jag extra mat, spelar kanske ingen roll hur man fördelar det man får behålla.

Ska inte betala hälften om ni inte råkar ha exakt samma inkomst.

Hur många måste man göra då? Jag har gjort tusentals kontantuttag och det är aldrig någon som har frågat mig om det. Det händer att jag har 10-15 Swishtransaktioner på en dag, och även om de flesta är små så har någon varit på över 100 000. Det är aldrig någon som har frågat. Inte för att jag skulle ha svårt att svara på en sådan fråga, men det skulle kännas lite konstigt, för jag antar att väldigt många är i samma situation, så de skulle få fullt upp på bankerna.

Hur många måste man göra då? Jag har gjort tusentals kontantuttag och det är aldrig någon som har frågat mig om det. Det händer att jag har 10-15 Swishtransaktioner på en dag, och även om de flesta är små så har någon varit på över 100 000. Det är aldrig någon som har frågat. Inte för att jag skulle ha svårt att svara på en sådan fråga, men det skulle kännas lite konstigt, för jag antar att väldigt många är i samma situation, så de skulle få fullt upp på bankerna.
Samma här , tagit ut och satt in stora summor på insättnings maskinerna , aldrig hört ett ljud faktiskt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp