Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Swish med Face ID

Hej,

Är det möjligt att aktivera face ID för swish?

Saken är att jag inte har något mobilt Bank ID på min telefon. Jag har lämnat över all kontroll över ekonomin till sambon.

Men det vore praktiskt att ändå ha swish funktionen om detta skulle fungera med face ID.

Har någon erfarenhet kring detta? :)

Hej,

Är det möjligt att aktivera face ID för swish?

Saken är att jag inte har något mobilt Bank ID på min telefon. Jag har lämnat över all kontroll över ekonomin till sambon.

Men det vore praktiskt att ändå ha swish funktionen om detta skulle fungera med face ID.

Har någon erfarenhet kring detta? :)
Nej, det alternativet finns inte till Android i alla fall, är betydligt osäkrare på Android jämfört med Iphone.

Vill inte vara den där gnällisen men nu kan jag inte låta bli...anledningen att MÅNGA (kanske inte du) lämnar över bank ID till nära och kära är ju ofta spel. Och swish till spel går ju. Så swish med faceid skulle ju i princip bli en " faceplant" så att säga för många.

Vad jag har fattat det som så kan man köra Face ID på BankID på iPhone istället för kod. FaceID ersätter alltså inte BankID när man swishar.

Jag kan köra Face ID på min. Men det är
Via bank id. Måste ha bank id kod för aktivera det. (iPhone)

prata med sambon då ist…

Vill inte vara den där gnällisen men nu kan jag inte låta bli...anledningen att MÅNGA (kanske inte du) lämnar över bank ID till nära och kära är ju ofta spel. Och swish till spel går ju. Så swish med faceid skulle ju i princip bli en " faceplant" så att säga för många.
Bullen,

Helt rätt i mitt fall också. Det är på grund av spel. Men sambon lägger över en "veckopeng" på mitt konto kopplat till mitt kort och har koll på transaktionerna som sker. Skulle vara ok att enbart ha face ID men jag förstår att det inte går utan att ha bank ID på telefonen då.

Tack alla för svar! Man klarar sig utan swish så helt ok :)

Jag är spelberoende och har iphone med bankid. Har lämnat över koden till min fru. Kan identifiera mig med face id (logga in kivra, se banksaldon etc) men inte signera dvs kan inte swisha eller ansöka om lån. Mycket mycket bra verktyg att hålla sig spelfri och påverkar vardagen minimalt. Swishar etc hemma på kvällarna med min fru, easy.

Squashen,

Tack för din värdefulla input!

Det är ju ett lysande sätt att lägga upp det på! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp