Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Swedbank medlemslån

Nån som har nån aning om hur hårda Swedbank är på att godkänna ett medlemslån nuförtiden?

Jag funderar på att söka ett lån på ~100.000kr över 4-5 år. Årsinkomst senaste åren 360-370k, ingen betalningsanmärkning, inga krediter, 4 UC-förfrågningar varav 2st inom de senaste 2 månaderna. Dock har jag inget riktigt sparande och jag antar att det är det som Swedbank kommer anmärka på isf.

Vad tror ni om chanserna att få ett lån godkänt hos Swedbank? Eller ska man kontakta Lendo/Freedom Finance istället? Hur hög ränta kan man tänkas få där? Alternativt söka en mindre summa, hälften kanske, på Swedbank och resterande summa på annat håll? Tydligen får man inget erbjudande på en mindre summa hos Swedbank om man blir nekad utan måste göra en ny ansökan och därmed dra på sig en ny UC-ff.

jag behövde inget sparande nör jag tog lån där.om det inte är nått nytt.
om du går dit och talar med en bankman så kommer de gå igenom hela din ekonomi grundligt.de går efter deras kalkyler hur mycket du får kvar när alla räkningar är betalda.så på så vis är de petigare.gör du online får man svar på engång tror jag.
det låter ju som du borde bli beviljad.men ja ända är att pröva.

När tog du lån där och på hur mycket samt sökte du via nätet eller personligen på banken? Hur såg din situation ut, helt ren?

Jag har hört/läst att Swedbank ska vara hårda på att man ska visa ett eget sparande. För vissa har det inte räckt att ha pengar på ett e-sparkonto och en del har fått höra att det t.o.m. är bättre att visa att man sparar pengar istället för att betala av t.ex krediter. Men det kan ha varit gamla saker.

Ja enda sättet att få veta om man får ett lån är ju att ansöka.
Då är frågan om man ska åka till sitt lokala kontor eller skicka en ansökan över nätet. När jag frågade Swedbanks kundtjänst sa de att de gör samma bedömning på en internetansökning som en ansökan man gör personligen på banken.
Men andra säger att det gör en stor skillnad och större chans att få ett lån om man går in personligen och pratar med en bankman.

Har ett par veckor kvar innan sista betalningsanmärkningen försvinner så har ju lite tid att fundera på hur jag ska göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp