Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Swedbank kräver tillbaka hela bolånet!

Ska komma snabbt till saken.

Jag har varit ( är men på bättringsvägen ) spelberoende.
Detta har hållit på länge men det blev värre när jag fick jobb och började tjäna pengar. Fick mitt första jobb när jag var 25 som jag fortfarande är på.

Spelberoendet gjorde att ibland spelade jag bort hela csn när jag studerade och halva löner när jag jobbade vilket resulterade i kreditkort på smslån på kreditkort.
Hade då precis köpt lägenhet på 1.2 mille och tog då ett privatlån för att göra lite reperationer osv.

Hur som helst har jag en jävla massa skulder, får inte många tusenlappar efter jag betalad alla räkningar, vilkett lett till att jag ibland skippat betat vissa räkningar som sen gått till inkasso. dessa blir då betalade och sen blir andra skulder uteblivna..

Nu i April så hoppade jag över min bolånsbetalning.. Jag tänkte att jag tar dubbelbetalning nästa månad vilket jag gjort på endel lån och funkat utan problem.. ( jag vet så jävla idiotiskt )

Denna månad var jag sen att betala alla räkningar av den rena jävla ångesten att kolla i posten... Men nu när jag öppnade idag så såg jag ett brev från Swedbank där jag har mitt bolån.. Jag kunde inte läsa mycket då det stod inkasso. Avslutat lån..
Min hjärna stannade

970.000kr i slutbelopp som ska betalas in om några veckor.... om inte de dubbla beloppen betalas in( i slutet av maj tror jag ) eller 5e Juni som var sista.. Jag hade tidigare idag skickat över dubbla betalningen och det står inte att lånet är avslutat på Swedbank.

efter detta långa inlägg så är min fråga, kan dom kräva en singelbetalning på hela beloppet?? 970.000kr.. Är jag helt körd?
Dom har dragit de två betalningarna så min dröm är ju att dessa godkändes.

Det står att nästa betalning sker i slutet av månaden på 3000kr som vanligt men tänker att det inte upptaderat. Men om jag har tur så är det så..

Förlåt för långt och dåligt formulerat inlägg, jag är i chock just nu och mår inte bra.

Vad har jag för val?
Jag tänkte ringa Swedbank imorgon.

Tacksam för snabba svar så jag kan sova.

Jag förstår din oro. Men har du reglerat skulden så tror jag inte att du behöver oroa dig. Läs brevet ordentligt.

Jag förstår din oro. Men har du reglerat skulden så tror jag inte att du behöver oroa dig. Läs brevet ordentligt.

Jag tror den är reglerad, men fan kan inte sova nu.. är det nån som hört att man måste betala 1 miljon direkt? Jag var en månad sen när dom skickade brevet :( tack för att du svarade snabbt! det hjälpte!

Aldrig hört talas om ett lån som sägs upp redan efter en månad. Tror du kan vara lugn.

Chilla och ring Swedbank imorgon.
Framåt kanske det är värt att köra amorteringsfritt?

Hur har det gått?
Det krävs oftast 2 missade betalningar om det inte är så att du misskött detta tidigare då och då

Även om dom hade velat kan dom inte säga upp lånet enligt lag på så kort tid eftersom du har korrigerat skulden.

Skicka ett PM ifall det blir problem så guidar jag dig.

Men ring din bank och prata med dem imorgon.

Även om dom hade velat kan dom inte säga upp lånet enligt lag på så kort tid eftersom du har korrigerat skulden.

Skicka ett PM ifall det blir problem så guidar jag dig.

Men ring din bank och prata med dem imorgon.

Vilken lag hittar man det?

Vilken lag hittar man det?

Konsumentkreditlagen finns vissa punkter som vara uppfyllda och vara sen en månad räcker inte om man reglerar.

Förövrigt bör trådskaparen även söka amorteringsfritt vare han är det eller inte påverkad av Corona. Men kan kanske hjälpa att få det att beta av dyra krediter.

Däremot ska du ju inte heller leka med betalningar på bostaden, faller allt så vill du iaf ha tak över huvudet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp