Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

SVEA inkasso

Är de mest fruktansvärda jävla skitbolag som finns.
Undvik som pesten.

Låna inte på ferratum, smspengar och bolag som har detta själlösa pissföretag som inkasso.

Vilka jävla idioter och ockeravgifter.

Senast redigerad av en moderator:
Är de mest fruktansvärda jävla skitbolag som finns.
Undvik som pesten.

Låna inte på ferratum, smspengar och bolag som har detta själlösa pissföretag som inkasso.

Vilka jävla idioter och ockeravgifter.
Kan du utveckla lite vad du varit med om?

Som jag har förstått det så är det smsbolagen själva som avgör om man ska få en avbetalningsplan eller inte när skulden hamnar hos inkasso. Hade en skuld till Folkia som hamnade hos Svea och de meddelade mig atta Folkia själva inte gick med på mer än 3 gånger så min skuld blev på 2300 per månad i 3 månader. Min Pengos skuld gick till Intrum och där fick jag en avbetalningsplan på 5 månader och Intrum sade att det var Pengos som bestämt det. Smskredit går inte med på avbetalningsplan över huvudtaget och det är deras beslut inte inkassobolaget. Detta har jag fått veta av både Intrum och Svea. Men sen att kundtjänst hos Svea är väldigt tråkig det kan jag hålla med om

ca5tio , det är ett gammal knep... Inkasso skyller på bolaget som har haft skulden från början, och bolaget skyller på inkasso... tvyärr så får vi aldrig veta hur det ligger till...,

Ja, jag vet bara att med vissa skulder kan jag själv bestämma vilken månadskostnad jag kan klara av och får det godkänt på andra skulder är det helt kört att få avbetalningsplan och jag måste betala hela skulden. Men har vi hamnat hos inkasso så är det ju de som sätter villkoren oavsett vem som bestämt dem.

ca5tio , det är ett gammal knep... Inkasso skyller på bolaget som har haft skulden från början, och bolaget skyller på inkasso... tvyärr så får vi aldrig veta hur det ligger till...,

har varit med om när intrum envist ville ha 2500 i månaden och hotade med kronofogden hela tiden. I ett sista desperat försök fick jag kontakt med ansvarig på OK-money och de gick med på 1000kr per månad. Så lita inte på vad inkassobolagen säger. De vill bara tjäna pengar.

Ok, jag har bara aldrig vågat göra så att gå till smslåneförtaget pga. jag skämts för att skulden gått till inkasso trodde att vad inkasso sade var det som gällde eftersom de köpt skulden av smlåneföretaget . Men man lär så länge man lever som man säger.

de erfarenheter du har har jag också.har fått höga summor även med direkt avbplan med lånegivarna.släppte dem till inkasson trodde det skulle bli billigare men nej det blev samma.så det är olika.

Enligt gothia styr samtliga inkassobolag själva över hur de driver in skulden. Hur gothia sköter detta vet de flesta och enligt mig lysande. Intrum är enligt mig bra att ha och göra med.

Bra att veta då var det bara skitsnack från Sveas sida att det var Folkia som bestämde. Men hur stämmer det med de som absolut inte tillåter avbetalningsplan på sina sms lån vem bestämmer det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp